رمان «بوی مار» در فضای مجازی اندیشه معرفی می‌شود

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه هر هفته اقدام به معرفی، نقد و بررسی مختصری از کتاب های مطرح و تازه منتشر شده در بستر شبکه های اجتماعی می کند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رمان «بوی مار» نهمین کتاب منیرالدین بیروتی و پنجمین رمان این نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی است که در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه معرفی ومنتشر میشود.
 «کتاب بوی مار» بیروتی نیز همچون بقیه‌ی آثار این نویسنده‌ی شاخص روزگار ما، زبان و فرمی متفاوت با آثار دیگرش دارد. او این بار به‌دلیل فرم روایت رمانش (نامه‌نگاری و روزنامه‌نگاری) زبانی روان‌تر برگزیده. با این کار در ظاهر خواندن «بوی مار» را سهل‌تر کرده اما در عین حال شکل ذهنی داستان، فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد.
منیرالدین بیروتی با رمان جدیدش قصه‌ی «عمید» را برایتان روایت می‌کند. کسی که فقط نامش برای شروع چند قصه کافی‌ست و خود گویای معانی بسیار و حتی متضادی است.  عمید به دیگران و به‌ عزیزانش نامه می‌دهد و در این جهت است که سعی می‌کند پرده از رازهای واقعه بردارد.
عمید مرد نام‌ها و نامه‌هاست. کسی که زندگی‌ش در میان نام‌ها و نامه‌ها پیچ و تاب می‌خورد و قصه‌ی خود و دیگرانش شما را میخکوب می‌کند. 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
"این را همیشه به‌یاد داشته باش که هر کسی (خوب بشنو و خوب بفهم که می‌گویم «هر کسی») بگوید یا بخواهد که به تو نشان بدهد (با هر زبان و هر شیوه‌ای) که رمزآلود است و عجیب و مرموز، یا ابله است و یا شیاد و هرکدام هم که باشد درهرحال دوری جستن از او امری است واجب و حتی فریضه‌ای است محتوم!”
گففتی است این کتاب توسط شهرام ریاحی فر از کارشناسان حوزه کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه معرفی  شده است.
علاقمندان جهت مشاهده و آشنایی با این کتاب می توانند به صفحه مجازی فرهنگسرای اندیشه andishe.farhangsara و یا به سایت andisheh.farhangsara.ir مراجعه نمایند.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 6630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =