سازمان سرمایه گذاری زمین را به صورت خام نمی فروشد

شهر: سازمان سرمایه گذاری زمین را به صورت خام نمی فروشد و مشارکت آن تنها در بخش ساخت و ساز نیست و استارت آپ ها را نیز در برمی‌گیرد؛ اما در مشارکت پروژه‌ها زمین و پروانه به عنوان آورده در نظر گرفته می شود و ارزش افزوده آن که در مجموع به عنوان پروژه از آن یاد می شود سهم شهرداری از یک پروژه مشارکتی خواهد بود.

شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به چالش‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرداری تهران، بیان کرد: با توجه به توسعه روز افزون شهرها، لزوم تامین منابع مالی غیر نقد یکی از ضرورت های انکار ناپذیر است، بنابراین در همین راستا سازمان سرمایه گذاری با هدف خلق منابع پایدار بدون اتکاء به تراکم فروشی و شهر فروشی در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و تاکنون چندین ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به سیستم مدیریت شهری تزریق کرده است.

به گفته او؛ در سال‌های اخیر نقش و اهمیت سازمان سرمایه گذاری و جذب مشارکت های بخش خصوصی حتی در شهرهای کوچک نیز به خوبی نمایان شده و واحدهای سرمایه گذاری در این شهرها  شکل گرفته است. یک سری پروژه ها استراتژیک هستند و صرفه همگانی دارند که این پروژه ها را نمی توان به بخش خصوصی واگذار کرد، بنابراین در مشارکت بخش خصوصی نوع پروژه برای ما بسیار مهم است. البته با تدوین سند جامع سرمایه گذاری راه برای شناسایی پروژه ها برای بخش خصوصی هموارتر شده است.

بنار با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری زمین را به صورت خام نمی فروشد و مشارکت ما تنها در بخش ساخت و ساز نیست، گفت: مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان، استارت آپ ها را هم در برمی‌گیرد؛ اما در مشارکت پروژه‌ها زمین و پروانه به عنوان آورده در نظر گرفته می شود و ارزش افزوده آن که در مجموع به عنوان پروژه از آن یاد می شود سهم شهرداری از یک پروژه مشارکتی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: توسعه شهرها باید متوازن باشد، شهرداری تهران اراضی در اختیار دارد که همراستای منابع بخش خصوصی توسعه پیدا نکردند، مثلا زمینی متعلق به شهرداری با کاربری مجاز است اما رها شده در حالی که در مجاور آن ساخت و سازهای بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گفته او؛ این زمین ها براساس ضوابط شهرسازی مصوب و در قالب پروژه های مشارکتی ساخته می شود و مغایرتی با توسعه شهرها ندارد. از طرف دیگر پروژه هایی که از سوی سازمان سرمایه گذاری به مشارکت گذاشته می شود دارای پیوست های مطالعاتی است و به توزیع سفر و کاهش ترافیک کمک می کند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 6645

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 0
      خیلیم عالی...درود برشما بزرگواران