اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای ۷۵ پروژه محله ای

شهر: شهردار منطقه ۱۹ از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای تعریف و انجام ۷۵ پروژه توسعه محله ای و پیگیری دیگر پروژه های این منطقه خبر داد.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره پروژه های این منطقه گفت: عمده توجه و تمرکز شهرداری منطقه روی پروژه‌های توسعه محلی است که ۷۵ پروژه با حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده اما در بحث پروژه های کلان تر در چند ماه گذشته تخریب پاساژ توحید، افتتاح مقبره شهدا در پارک شقایق و افتتاح هایپر پسماند در هفته گذشته انجام شده است.

او افزود: در خیابان سبلان ملکی که از سال ۱۳۶۰ مانند لکه ای از خیابان بیرون آمده بود و موجب تصادفات و ترافیک در آن می شد بعد از اقدامات قانونی تخریب و تعریض خیابان انجام شد. همچنین ۵ زمین تنیس در بوستان ولایت آماده شده که به زودی برای بهره‌برداری به سازمان ورزش شهرداری تهران تحویل داده می شود. علاوه بر این چند مورد از زمینهای چمن در پارک های منطقه مانند پارک گلستان، محتشم و امام خمینی (ره) که بر اثر مرور زمان از بین رفته بودند، بازسازی شدند و بازسازی چند مورد دیگر مانند زمین چمن پارک شادی در حال انجام است.

توکلی با بیان اینکه با همکاری سازمان نوسازی پاتوقی تحت عنوان «رها» در محله نعمت آباد ایجاد شد، ادامه داد: علاوه بر این بحث ترافیکی خیابان شهامت که حدود ۱۰ تا ۱۲ سال بود بلاتکلیف مانده بود با همکاری و مذاکره با ارتش حل شده و در این محدوده خیابان میثاق به رینگ بوستان ولایت متصل می شود، چرا که در این خیابان یک قنادی و یک تالار معروف در تقاطع لطیفی و میثاق باعث می شود در ساعات انتهایی روز این محدوده قفل شود. بر همین اساس با حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه و تغییر در مسیر دو محور، مشکل ترافیکی محدوده حل خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: یکی دیگر از پروژه ها تصفیه خانه تره بار است که در سال ۱۳۷۳ پس از اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن انجام شده بود با شکایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و معارض ملکی شدن این نهاد، متوقف شد. از آن موقع کار این تصفیه خانه رها شده بود و شهرداری منطقه از اوایل امسال پیگیری کارهای این تصفیه خانه را در دستور کار قرار داد و با همکاری سازمان املاک توانست رضایت ستاد اجرایی فرمان امام را جلب کند و تصفیه خانه را از تره‌بار تحویل بگیرد.پس از آن حدود پنج میلیارد تومان از معاونت خدمات شهری اعتبار گرفته شد و در حال حاضر منتظر کفایت اسناد آن هستیم که تا دو هفته دیگر این مشکل نیز حل می‌شود. بنابراین بعد از اجرای این تصفیه خانه که حداکثر تا اوایل سال آینده افتتاح می شود، مشکل فاضلاب این تره بار حل خواهد شد.

او در ادامه درباره مبحث آسیب های اجتماعی در این منطقه گفت: در بحث روشنایی پارکها با مشکل مواجه بودیم که تامین روشنایی آنها، ارتقای امنیت و جلوگیری از برخی آسیب های اجتماعی را در پی داشت. همچنین یکی دیگر از کارها که با همکاری فرمانداری و قرارگاه ثارالله انجام شد رسیدگی و توجه بیشتر به محله های محرومی مانند دولتخواه است. علاوه بر این یکی از خدماتی که پیگیری می‌کنیم و بخشی از آسیب‌های اجتماعی در آن قرار دارد این است که با همکاری و هماهنگی با سازمان خدمات اجتماعی شهرداری، هر شب جمع آوری معتادان و انتقال آنها به گرمخانه منطقه انجام می شود.

به گفته توکلی تشکیل چند گروه برای مقابله با آتش افروزی در محله‌های دولتخواه، اسماعیل آباد و خلازیل از دیگر اقداماتی است که رضایت عمومی را به وجود آورده است.

او در پایان با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ سال گذشته رتبه دوم را در بخش مناسب سازی در بین مناطق ۲۲ گانه کسب کرد، یادآور شد: در بحث مناسب سازی؛ نصب وسایل بدنسازی ویژه افراد کم توان در بوستان ها در حال پیگیری است. همچنین سراهای محلات، بوستانها و معابر نیز مناسب‌سازی خواهند شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 6702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =