شبکه فاضلاب؛ مهمترین مسأله در بحث زیرساخت‌های منطقه ۲۲

شهر: نبود سیستم و شبکه مناسب فاضلاب در برجهای منطقه ۲۲ بوی بد در برخی محلات ساطع می کند که این مشکل با هدایت ۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب به تصفیه خانه خرگوش دره حل خواهد شد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر مهمترین مساله این منطقه در حوزه زیرساخت‌ها را مشکل فاضلاب و برخوردار نبودن برجها از سیستم مناسب تصفیه فاضلاب برشمرد و گفت: فاضلاب برجها در انتهای روز در جوی ها و کانال ها سرازیر می شود به طوری که بوی بد در برخی از محلات ساطع می کند. این مشکلی است که باید شرکت آب و فاضلاب حل آن را به سرعت دنبال کند که البته اقداماتش را آغاز کرده است.

او افزود: شهرداری نیز در این موضوع با شرکت آب و فاضلاب همکاری می‌کند و بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت منعقد شد که با ۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در غرب، فاضلاب جمع‌آوری شده و به نقطه‌ تعیین شده به نام خرگوش دره منتقل شود.

نوذرپور ادامه داد: تصفیه خانه ای برای تصفیه فاضلاب منتقل شده در خرگوش دره مستقر می‌شود که برای ۲۵ سال ۱۰ میلیون متر مکعب آب به صورت رایگان برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: این مساله هم از این جهت که یک منبع پایدار را برای مصارف عمومی و فضای سبز در اختیار شهرداری قرار می دهد و همین که به واسطه آن سیستم فاضلاب بخشی از شهر شکل می‌گیرد حائز اهمیت است.

او در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه طبق اصول باید ابتدا زیرساخت‌ها شکل بگیرد و بعد شهر یا نقطه جدیدی از سکونت ایجاد شود، عنوان کرد: طبق تجربه شهرهای جدید در دولت، در شهرهای جدید ابتدا طراحی و نقشه ها انجام می شود و سپس زیرساخت ها شکل می گیرد و بعد از آن ساخت مسکن اتفاق می‌افتد ولی در شهرهای قدیم اینگونه نبود و زیرساخت‌ها در بعضی مواقع همزمان یا بعد از ساخت و ساز ایجاد می شد.

نوذرپور افزود: به دلیل اینکه مدیریت شهری به معنی واقعی در شهر مستقر نشده و بخش قابل توجهی از اختیارات شهر در اختیار دستگاه ها و سازمانهای دولتی است، بنابراین هماهنگی و برنامه ریزی امکان پذیر نیست. چرا که در سطح شهر برنامه ریزی محلی می‌شود در حالی که دولت، نظام بخشی دارد و نظام بخشی از نظام برنامه‌ریزی محلی تبعیت نمی‌کند و این ناهماهنگی ها به شدت آزار دهنده است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 6808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =