روابط‌عمومی‌های در شهرداری‌ نقش کلیدی در تحقق مردم‌سالاری دارند

مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امروزه روابط‌عمومی در شهرداری صرفاً یک ساختار اطلاع‌رسانی نیست بلکه نقش کلیدی در حکمرانی و تحقق مردم‌سالاری دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور «نما» امروز -سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴- با حضور الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، مسعود نصرتی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حامد جعفرزاده مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

حامد جعفرزاده، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست با اشاره به جایگاه راهبردی روابط عمومی‌ها در مدیریت شهری اظهار کرد: روابط عمومی هوشمند، شفاف و مشارکت‌محور می‌تواند پیوندی عمیق میان شهروندان و نهادهای مدیریت شهری ایجاد کرده و سرمایه اجتماعی و معنوی شهر را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در جهان امروز سرعت گردش اطلاعات بسیار بالاست و افکار عمومی در کسری از ثانیه شکل می‌گیرد، تأکید کرد: روابط عمومی نباید تنها واکنش‌گرا باشد، بلکه باید پیش‌نگر و راهبردی باشد.

جعفرزاده آینده مدیریت شهری را بدون روابط عمومی‌های توانمند، پاسخ‌گو و تحول‌خواه غیرقابل تصور دانست و گفت: در مسیر توسعه پایدار شهری؛ شفاف‌سازی عملکرد، انعکاس نیازهای مردمی و ارتقای فرهنگ عمومی، همگی بر دوش روابط عمومی‌هاست.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی در شرایط بحرانی افزود: در مواجهه با بحران‌ها، حوادث طبیعی یا مطالبات مردمی، نقش مدیران روابط عمومی تنها اطلاع‌رسانی نیست بلکه مدیریت صحیح افکار عمومی و تقویت تاب‌آوری اجتماعی نیز برعهده آنان است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: این مهم تنها با ترکیبی هنرمندانه از دانش، تجربه و خردجمعی بر پایه همدلی و رفاه ممکن خواهد بود.

جعفرزاده با اشاره به رویکردهای آینده این سازمان گفت: ما مصمم به تقویت زیرساخت‌های آموزش، توانمندسازی و شبکه‌سازی میان روابط عمومی‌های سراسر کشور هستیم و بر اهمیت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و فناوری‌های دیجیتال در ارتقای کارایی روابط عمومی تأکید داریم.

وی هفته ارتباطات را فرصتی برای بازبینی عملکردها دانست و اظهار کرد: باید روابط عمومی را از حاشیه به متن شهرداری‌ها و شهرها بیاوریم و با اعتماد به نیروهای توانمند این حوزه، گفتمان نوین مدیریت شهری را پایه‌گذاری کنیم.

جعفرزاده در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: از ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که همواره نگاهی عمیق به مقوله روابط عمومی داشته‌ و از آن حمایت کرده‌ا ست، تشکر می‌کنم. همچنین از سخنگوی شهردار تهران که تمام‌قد از تشکیل این جمع حمایت کرد، سپاسگزارم.

انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 68292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =