حجت نظری: فضای ورزشی در کنار فضای سبز در پادگان ۰۶ شکل گیرد

شهر: ایجاد فضاهای ورزشی و نصب امکانات در زمینه ورزش  در کنار ساخت فضای سبز و حفظ برخی از سازه های ارتش از جمله مواردی است که از طرف شورای اسلامی شهر تهران برای بخش های آزاد شده پادگان ۰۶ در محدوده خیابان پاسداران در شمال شرق تهران پیشنهاد شده است. به گفته یکی از اعضای شورا ممکن است کاربری هایی مانند موزه و هر کاربری دیگری که در آینده برای پادگان ۰۶ مناسب تشخیص داده شده، توسط مدیریت شهری ایجاد شود.

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با شهر با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از زمین های پادگان در اختیار مدیریت شهری قرار می گیرد، گفت: ضلع غربی پادگان ۰۶ با تبدیل شدن به فضای سبز در اختیار شهر قرار خواهد گرفت و ضلع شرقی که نزدیک بزرگراه شهید صیاد شیرازی است بارگذاری شده و همچنان در اختیار ارتش باقی خواهد ماند.

او با بیان اینکه محدوده پاسداران فضای سبز با کمبود روبرو است و این اتفاق می تواند به فضای سبز آن محدوده اضافه کند، افزود: علاوه بر این مدیریت شهری در تلاش است که بتواند در بخشی از آن فضای سبز امکانات ورزشی ایجاد کند تا سرانه ورزشی منطقه نیز افزایش پیدا کند. هر چند پاسداران جزء نقاط برخوردار محسوب می شود و شاید نیاز به فضای ورزشی عمومی که در اختیار مدیریت شهری باشد در آن به صورت جدی حس نمی شود و فضای ورزشی خصوصی قابل توجهی در این بخش دارد اما به هرحال ممکن است در همان محدوده هم افرادی باشند که نیاز به این خدمات دارند. بنابراین مدیریت شهری مکلف است که به آنها خدمات ورزشی و اجتماعی ارائه کند.

رییس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید مجدد بر این نکته که پیشنهادی که شورا به کمیسیون شهرسازی داد این بود که در کنار فضای سبز فضای ورزشی نیز ایجاد شود، یادآور شد: قرار است بخشی از سازه ها و ساخت و سازهایی که از قبل در پادگان ۰۶ وجود داشته حفظ شود و ممکن است کاربری هایی مانند موزه و هر کاربری که در آینده برای آنجا مناسب تشخیص داده شود، توسط مدیریت شهری شکل بگیرد.

 پادگان ۰۶ تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار واقع شده است که در اجرای قانون طرح انتقال پادگان ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستورکار قرار گرفت. در این پادگان ۷۰ هزار متر مربع بنای پراکنده دارای ارزش تاریخی از زمان قاجار وجود دارد که که شهرداری می تواند کاربری های متناسب با فضای تفرجگاهی در آن تعریف کند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =