ارسال لایحه به شورای شهر درباره تعیین تکلیف پروژه «هزار و یک شهر»

شهر: از آنجایی که شریک تجاری پروژه هزار و یک شهر اعلام کرده با توجه به ساخت «ایران مال»، ساخت پروژه تجاری دیگری معنایی ندارد و زیان مالی به دنبال دارد، سازمان در پی ارسال لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران است.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت پروژه هزار و یک شهر، توضیح داد: بعد از نشست‌ها و مذاکراتی که اعضای هیات مدیره سازمان با مشارکت کننده داشتند، مشکل سند این پروژه حل شد و آنطور که طرف مذاکره تعهد کرده است قرار است فاز گردشگری هزار و یک شهر تا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

بنار تاکید کرد: مشکلاتی که در پروژه «هزار و یک شهر» مربوط به شهرداری بوده به طور کامل حل شده است، حالا نوبت شریک تجاری است که برای تکمیل پروژه پا به میدان بگذارد.

او با اشاره به بخش مربوط به فاز تجاری پروژه هزار و یک شهر گفت: بعد از بررسی و کار کارشناسی و تایید هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران قرار است، لایحه‌ای به شورای شهر در این رابطه ارسال شود.

بنار ادامه داد: از آنجایی که شریک تجاری پروژه هزار و یک شهر اعلام کرده با توجه به ساخت «ایران مال»، ساخت پروژه تجاری دیگری معنایی ندارد و زیان مالی به دنبال دارد، سازمان در پی ارسال لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران است تا بر اساس فصل پنجم سند جامع سرمایه‌گذاری، این شورا تصمیم نهایی را بگیرد.

آنطور که در فصل پنجم سند جامع سرمایه‌گذاری آمده است؛ پروژه‌های بالاتر از ۱۰٫۰۰۰ میلیارد پس از تصویب شورا توسط سازمان اقدام می‌شود. در تبصره پنجم هم تاکید شده که «در روش سرمایه‌گذاری مشترک ( joint venture-مشارکت مدنی) طرف عمومی می تواند مجوزها، زمین و سایر آورده‌های قابل ارزش گذاری را به عنوان آورده منظور نماید. تشکیل گروه اقتصادی مطابق ماده (۲۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ و اصلاحات بعدی آن در قالب شرکت مدنی یا سایر شرکت‌ها مطابق قانون تجارت با سهامداری طرف عمومی در این روش مجاز است.»  

سال ۱۳۹۰ کلنگ پروژه‌ای به نام «هزار و یک شهر» از سوی گروه هلدینگ عظام (فعالیت اصلی قطعه سازی خودرو) در منطقه ۲۲ در غربی قسمت بزرگراه شهید همت به زمین زده شد، همان زمان پیش‌بینی شده بود که این پروژه در سال ۱۳۹۶ به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. به دلیل برخی مشکلات برای طرف تجاری شهرداری و همچنین سند این زمین، از آن زمان تاکنون این پروژه فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 6873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =