۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 6890

رئیس شورای شهر تهران:

دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

بودجه پیش بینی شده سال آینده دولت ۷۰ درصد رشد داشته در حالی بودجه شهرداری تهران تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است
دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

شهر: رییس شورای شهر تهران با اعلام اینکه دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل به شهرداری بدهکار است گفت: شهرداری تا ۳۰ دی ماه لایحه بودجه را به شورای شهر تهران ارایه خواهد کرد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در نشست خبری گزارش به مردم و رونمایی از دستاوردهای شورای شهر در حوزه محاسبات و پایش عملکرد که ظهر امروز در ساختمان شورای شهر برگزار شد گفت: در شورای شهر دیوان محاسبات نداریم. حتی در مجلس هم همه موارد را با تاخیر انجام می دهند. در حال حاضر در شهرداری بحث های مالی سال ۱۳۹۳ را در محاسبات و ذی حسابی انجام می دهیم. اگر این فرایند شکل بگیرد اثر گذاری شورا خیلی بیشتر می شود.

او با اشاره به افتتاح سامانه ذیحساب شهر ادامه داد: متخصصان باید بتوانند از این سامانه ها استفاده کنند . البته این سامانه ها فعلا درونی است اما بعدا می تواند گسترده شود.

او گفت: حدود ۶۰۰ مصوبه در سه سال گذشته در شورای شهر تهران داشتیم که ۵۰ درصد آن از سوی خود شهرداری بوده است. شهرداری زمانیکه لایحه ای می فرستد بهتر در مورد آن عمل می کند. طرح هایی که شورا می دهد در شهرداری دچار وقفه می شود.این سامانه می تواند بعد خارجی هم پیدا کند.اگر بتوانیم مصوبات و اجرای آن را برای همگان نشان دهیم می توانیم یک شورای شفاف برای همه داشته باشیم.

 او با اشاره به اینکه بودجه دولت که به مجلس  ارایه شد ۴۷ درصد افزایش  داشته گفت: در شهرداری با توجه به تورم مجموعه افزایش بودجه چیزی حدود ۲۰ درصد است. باید بودجه را در شهرداری با ۱۰ درصد افزایش ببنیدم که روز یکشنبه این موضوع در شورا مطرح می شود.

هاشمی گفت: شهرداری تا ۳۰ دی ماه لایحه بودجه را تحویل شورای شهر تهران می دهد  که این بودجه قدرت محله محوری را بیشتری خواهد کرد.

رییس شورای شهر تهران درباره بودجه حمل و نقل پایتخت گفت: بودجه حمل و نقل در بودجه دولت به مجلس کمتر از ۳۰ درصد است. بخش حمل و نقل سه بخش دارد. یک بخش خودرو محور است که شهرداری در این مورد دچار مشکل نیست. باید گره های ترافیکی حل شود که می توانیم انجام دهیم. یک بحث حمل و نقل عمومی است که در آن مورد هم سعی ما این است که خیلی خود را وابسته به دولت نکنیم.

او ادامه داد: در بخش زیرساخت های حمل و نقل عمومی باید دولت حداقل در کلانشهرها کارهای جدی انجام دهد. این کار به نفع دولت است. صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت مردم و کاهش آلودگی هوا همه منافعی است که دولت از ان منتفع می شود.

هاشمی گفت: بودجه درخواستی ما از دولت به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که در لایحه بودجه تنها ۱۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که خیلی ناچیز است و از نمایندگان مجمع تهران درخواست جلسه داشتم که بتوانیم مشکلات مورد نظر را در بودجه  به منصه ظهور برسانیم.

او ادامه داد:با توجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در شورای شهر بودند و خود اقای قالیباف هم در شهرداری بوده خیلی سخت نیست این کار به سرانجام برسد .باید نمایندگان علاقمند باشند که بخش حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه باشد، از جمله اینکه بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم از دولت طلبکاریم.

هاشمی در باره املاک شهرداری گفت: املاک در شهرداری تهران مساله مهمی است.  از دو هزار ملک بیش از یکهزار مورد دولتی است کمتر از یکهزار مورد مشکلات داشته که تعدادی را شهردار پس گرفته است. این املاک در طول سالها واگذار شده و در طول سه سال گذشته شفافیت ویژه ای در نظر گرفتیم، حرکت خوبی شده و باید تقدیر شود.

او درباره انتشار لیست املاک گفت: اطلاعات کاملی وجود ندارد و ممکن است برخی از املاک اشتباه ثبت شده باشد. انتشار این لیست به صورت رسمی برای ما مشکلات حقوقی ایجاد می کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 6890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =