بهره برداری آزمایشی از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار در منطقه ۱۵

فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار در جنوب شرق تهران با هماهنگی پلیس راهور تهران پنج شنبه ۲۰ آذر ماه بهره برداری آزمایشی می شود.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١٥ وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: در این فاز که از پل شهید مزینانی در محله مشیریه آغاز می شود و تا بزرگراه امام رضا(ع) ادامه دارد، تندروی بزرگراه به طول ۴ کیلومتر و عرض متغیر ۷۶ متر به بهره برداری می رسد. 

شهردار منطقه یادآور شد: در لاین تندروی این مسیر در مجموع ۹۷۵ معارض شامل ۵۱۱ معارض ملکی و ۴۷۴ معارض زمین وجود داشت که با صاحبان ۷۰۵ معارض شامل ۴۹۶ ملک مسکونی و تجاری، ۱۹۴ معارض زمین، ۱۲ گاراژ و ۳ کارخانه و کارگاه توافقات لازم انجام و موفق به آزادسازی لاین تندروی بزرگراه شدیم. 

محمدی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار گفت: این پروژه فرامنطقه ای و فاخر از اقدامات ارزشمند این دوره از مدیریت شهری است که با همکاری و تلاش همکاران، مردم محله های رضویه و مشیریه و همراهی شورایاران به ثمر نشست. 

او به احداث زیرگذر پیاده رو تقاطع خیابان پیامبر اعظم با بزرگراه شهید نجفی رستگار اشاره کرد و افزود: این زیرگذر به درخواست ساکنان قسمت جنوبی محله مشیریه و با نظر شورایاری محله با هدف تسهیل در تردد ساکنان قسمت جنوبی محله مشیریه اجرا و عملیات آسفالت معابر آن با پخش ۱۴۰ تن آسفالت انجام شد. عملیات زیباسازی نیز شامل تامین روشنایی با نصب ۱۰۰ شعله پروژکتور LED و انجام رنگ آمیزی الوان اجرا شده است.

شهردار منطقه یادآور شد: این زیر گذر خارج از نقشه اولیه پروژه به عنوان زیر پروژه الحاقی به عرض حدود ۴ متر و طول ۸۸ متر اجرا شده تا شهروندان همزمان با بهره برداری از پروژه بتوانند از آن استفاده کنند.

محمدی در تشریح عملیات ترافیکی این بزرگراه اظهار کرد: پل عابر پیاده به طول ۹۵ متر از طریق منطقه تامین و تحویل شده که این پل در تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با خیابان گاز نصب شده است.همزمان با اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک، منطقه نیز در اجرای تجهیزات ترافیکی شامل گاردریل، تابلو و علائم ترافیکی در حد توان اقدام کرده است.  

شهردار منطقه به اجرای فاز نخست عملیات درختکاری حاشیه بزرگراه شهید نجفی رستگار اشاره کرد و افزود: در این راستا به منظور آماده سازی و پاکسازی پیش از عملیات کاشت فضای سبز، شش هزار متر مکعب خاک و نخاله جمع آوری شده و  یکهزار اصله نهال زیتون تلخ که دارای سایه مناسب و مقاوم در اقلیم کم آب است؛  در مساحتی حدود هفت هزار متر مربع در حاشیه این بزرگراه کاشته شد. همچنین سه هزار متر طول عملیات آبرسانی در این محدوده انجام شده است.

او به نقش کمربندی این بزرگراه و تفکیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت و آمدهای محلی اشاره کرد و یادآور شد: بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار همچنین سبب کاهش بار ترافیک میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان و کاهش آلودگی هوا در جنوب تهران خواهد شد. 

محمدی در پایان اظهار داشت: احداث بزرگراه نجفی رستگار در چهار فاز اجرایی تعریف شده است. فاز نخست بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل حدفاصل بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی به طول حدود ۲ کیلومتر در آذرماه سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکنون فاز دوم حدفاصل امام علی(ع) تا بزرگراه امام رضا(ع)  به طول ۴ کیلومتر افتتاح می شود. فاز سوم پروژه دو پل در انتهای شرقی بزرگراه را شامل می‌شود و فاز چهارم نیز شامل مسیرهای کندروی شمالی و جنوبی پروژه است که با تملک املاک معارض لاین کندرو احداث آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 6908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =