امیدوارم "تهران عاشق" رنگی شاد به تهران تلخ بدهد

شهر: خواننده آلبوم «تهران عاشق» با اشاره به اینکه آلبوم از ۲۳ آذر از طریق سایت موزیک ما در اختیار عموم قرار می گیرد، گفت: با توجه به عزم و اراده ای که در مسئولان شهرداری وجود دارد می توانیم این پروژه را گسترده تر کنیم و ابعاد وسیع تری از جامعه را چه برای آلبوم و کنسرت آینده مد نظر قرار دهیم.

محمد معتمدی، خواننده آلبوم «تهران عاشق» در گفتگو با خبرنگار شهر درباره این آلبوم و همکاری با شهرداری تهران درباره تولید و انتشار آن گفت: همکاری من با محمدرضا چراغعلی و سجاد عزیزی آرام از قطعه ای به نام «پناه آخر» آغاز شد که مورد اقبال عمومی قرار گرفت و مردم آن را دوست داشتند. بعد از مدتی به این فکر افتادیم که همکاری را به سمت تولید یک آلبوم هدایت کنیم و با توجه به اینکه شاعر این گروه سه نفره؛  عزیزی آرام ترانه ای درباره تهران داشت به این نتیجه رسیدیم که اگر این موضوع را با شهرداری تهران در میان بگذاریم بتوانیم برای تولید حمایت هایی را جلب کنیم.

او ادامه داد: طرح این موضوع از سوی شهرداری بسیار مورد اقبال قرار گرفت و در همان زمان بنا شد این آلبوم در حوالی شب یلدا به صورت هدیه به مردم تقدیم شود.

این خواننده کشورمان توضیح داد: از ماه ها پیش تولید آلبوم «تهران عاشق» شروع شده است و کار آهنگ سازی به پایان رسیده و بنده هم کار آواز را تمام کردم و در حال حاضر مراحل پایانی «میکس و مستر» را سپری می کند.

معتمدی  گفت: این آلبوم از ۲۳ آذر از طریق سایت موزیک ما در اختیار عموم قرار می گیرد.

او درباره ارائه رایگان این آلبوم نیز توضیح داد: این اقدام هم پیشنهاد ما و هم همت شهرداری بود که هزینه های تولید را متقبل شدند. به دلیل آنکه شهرداری هزینه ها را به عهده گرفت ارکستر بسیار خوبی هم این کار را ضبط کرد.

به گفته معتمدی؛ با توجه به بی رنگ بودن این روزها و نبودن رنگ های بشاش در زندگی اجتماعی مردم شاید یک رنگ صوتی خیلی خوب با ملودی ها و اشعار خوب که وارد اجتماع شود به نوبه خود می تواند تا حدودی بی رنگ بودن این روزها را جبران کند و جلوه بهتری به این روزهای تلخ بدهد.

خواننده آلبوم «تهران عاشق» درباره تداوم انتشار چنین آلبوم هایی با این رویکرد برای جامعه گفت: شخص بنده مبتکر طرحی به نام هنر برای همه هستم و این طرح را در مقوله موسیقی پایه گذاری کرده ام. در این سال ها اهتمام زیادی داشته ام که به شکلی برای کنسرت ها برنامه ریزی کنم که تا حد امکان اقشار بیشتری از جامعه این کارها را گوش دهند و هم به کنسرت ها بیایند. از ۲۰ سانس اجرایی که در دو سال اخیر داشته ام حدود ۱۶ سانس در قالب هنر برای همه بوده و ۴ سانس بلیط فروشی عادی داشته است.

او ادامه داد: بنده چون مبتکر این طرح بوده ام بر ادامه دار بودن آن از سوی خودم و سایر همکاران اصرار و تأکید دارم.

معتمدی افزود: با توجه به عزم و همتی که در مسئولان شهرداری مشاهده می شود این امید وجود دارد که چه در دوران کرونا با توجه به مقتضیات این دوران و چه در دوران پس از کرونا این روند ادامه دار شود و بتوانیم به هر نحو ممکن که چگونگی آن در آینده قابل تصمیم گیری کار را ادامه دهیم. مهم ترین بخش در کار فرهنگی برای امروز جامعه ایران این است که هدف گذاری آن برای اقشار عمده مردم باشد. با توجه به عزم و اراده ای که در مسئولان شهرداری وجود دارد می توانیم این پروژه را گسترده تر کنیم و ابعاد  وسیع تری از جامعه را چه برای آلبوم و کنسرت آینده مد نظر قرار دهیم.

معتمدی با اشاره به نقش شهرداری ها در سراسر دنیا در امور فرهنگی بیان کرد: در همه دنیا ارکسترهای  فیلارمونیک ارکسترهایی هستند که زیر نظر  و با بودجه شهرداری هدایت می شوند. امیدوارم شهرداری های همه شهرهای ایران به همین ترتیب عنایت خاصی به موسیقی داشته باشند. تأثیری که موسیقی خوب، فرهنگ ساز و جریان ساز می تواند در ایجاد نشاط اجتماعی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. امیدوارم همه شهرداری ها و به نوعی همه نهادها  به این موضوع توجه کنند.

او ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم شهرداری ها ایجاد فضای زیبا در درون شهر است. شهرسازی، معماری، دکوراسیون شهر در منظر اول و طولانی مدت باید قابل تحمل و قابل زیست و جای دلچسب باشد. آنچه در شهرداری های ایران متأسفانه نسبت به مناطق دیگر دنیا کمرنگ است پرداختن شهرداری ها به فستیوال های موسیقی و تولید محتواهای موسیقی است. امیدوارم شهردای تهران و سایر کلانشهرها به این مسئله ورود کنند و این نقش را جدی بگیرند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 6926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =