۱۲ ایستگاه مترو در انتظار ۱۰۰۰ میلیارد تومان وجوه فروش اوراق مشارکت

شهر: طبق برنامه ریزی‌های مدیریت شهری، امسال ۱۲ ایستگاه مترو در پایتخت افتتاح می‌شود. البته این موضوع منوط به تأخیر نکردن در پرداخت وجوه حاصل از اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ حداکثر تا ۱۰ روز آینده است.

به گزارش شهر، مشکلات بسیاری که از اواخر سال گذشته، کشور را تحت تأثیر خود قرار داد همچنان پابرجا هستند. مشکلاتی که نه تنها بخشی از آن حل نشده ‌بلکه افزایش روزافزون قیمت ارز را نیز به دنبال داشته است.

در این میان، مدیریت شهری با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد مالی و از جمله تأخیر در واریز اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، می‌کوشد تا نسبت به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند و امکانات حمل و نقلی بیشتری برای تسهیل عبور و مرور شهروندان، تحقق هوای پاک و کاهش ترافیک فراهم کند.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اعلام مدیران شهری در حوزه مترو، مقرر شده است در صورت تأمین به موقع منابع مالی تا پایان امسال ۱۲ ایستگاه مترو واقع در خطوط ۳،۶ و ۷ افتتاح و به بهره برداری عمومی برسد.

این ۱۲ ایستگاه شامل ایستگاه اقدسیه واقع در خط ۳، ایستگاه امیرکبیر واقع در خط ۶، ایستگاه تربیت مدرس واقع در خط ۶، ایستگاه شهرک آزمایش واقع در خط ۶، ایستگاه مرزداران واقع در خط ۶، ایستگاه یادگار امام (ره) واقع در خط ۶، ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی واقع در خط ۶، ایستگاه شهید ستاری واقع در خط ۶، ایستگاه برج میلاد واقع در خط ۷، ایستگاه شهید محلاتی واقع در خط ۷، ایستگاه میدان قیام واقع در خط ۷ و ایستگاه باقرخان واقع در خط ۷ هستند.

ایستگاه امیرکبیر و برج میلاد آذر ماه، ایستگاه شهید محلاتی دی ماه، ایستگاه اقدسیه، تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام (ره)، شهید اشرفی اصفهانی، شهید ستاری و میدان قیام نیز بهمن ماه و همچنین ایستگاه باقرخان اسفند ماه به بهره برداری خواهند رسید.

بر اساس این گزارش افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو در صورت تأمین به موقع منابع مالی یعنی واریز یک‌هزار میلیارد تومان وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ به حساب مترو ظرف حداکثر۱۰ روز آینده، تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

بالطبع به ازای هر روز و هر هفته تأخیر در واریز وجوه حاصل اوراق مشارکت به حساب شهرداری، یک یا چند ایستگاه از برنامه افتتاح‌های سال جاری خارج خواهد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 6956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =