طرح ادامه بزرگراه یادگار از خیابان هرمزان منتفی شد

شهر: طرح ادامه بزرگراه یادگار امام در بخش جنوبی از خیابان هرمزان در منطقه ۹ تغییر پیدا کرد و تصمیم گرفته شد که ادامه بزرگراه یادگار به سمت آیت الله سعیدی برود و از زیر پادگان جی عبور و از میدان فتح خارج ‌شود.

سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره بحث ادامه بخش جنوبی بزرگراه یادگار امام(ره) در این منطقه گفت: در ابتدا طرح هبه این صورت بود که باید تعداد زیادی از ساختمان ها تخریب می شد و ادامه بزرگراه از خیابان هرمزان ادامه پیدا می‌کرد که البته به جای مناسبی نیز متصلت نمی شد.

او افزود: بر همین اساس این طرح تغییر پیدا کرد و تصمیم گرفته شد که ادامه بزرگراه یادگار امام به سمت آیت الله سعیدی برود و از زیر پادگان جی عبور و از میدان فتح خارج ‌شود. به گفته شهردار منطقه ۹، خیابان هرمزان تعریض می شود اما دیگر ادامه بزرگراه یادگار امام نخواهد بود.

چندی پیش نیز مجید رباطی، شهردار منطقه ۱۰ درباره ادامه شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام از خیابان رنجبر گفته بود: با مذاکراتی که با معاونتهای فنی و عمرانی و شهرسازی انجام گرفت، قرار شد که موضوع توسط سازمان مشاور بررسی شود تا ادامه بزرگراه به صورت لاین ۷۶ یا ۳۵ متری گذر انجام شود. طراحی های اولیه این موضوع  در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف این مساله روشن شود.

بزرگراه یادگار امام اصلی‌ترین شریان شمالی - جنوبی و شرقی - غربی در محدوده شمال غرب و غرب تهران است. این بزرگراه که طولی معادل ۱۶٫۲ کیلومتر دارد از خیابان سئول در شمال تهران آغاز و به خیابان هرمزان در غرب تهران ختم می‌شود. حدود ۶ کیلومتر از این بزرگراه که در شمال تهران قرار دارد و از خیابان سئول آغاز و تا دره فرحزاد ادمه می‌یابد در جهت شرقی - غربی و بقیه ۱۰ کیلومتر باقی مانده آن شمالی - جنوبی است.

این بزرگراه از محله‌های اوین، سعادت آباد، فرحزاد، شهرک غرب، شهرک ژاندارمری، آریاشهر، خیابان ستارخان، طرشت، خیابان زنجان شمالی و جنوبی، خیابان آزادی، هاشمی، دامپزشکی و طوس عبور می‌کند.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 6978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =