ضرورت نگاه اجتماعی محور به مسائل خلازیل و مشارکت سایر نهادها

مسائل و مطالبات محدوده خلازیل طی نشستی با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهردار منطقه۱۹ و مدیران شهرداری این منطقه بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمدرضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران محدوده خلازیل را یکی از محلات معضل دار شهر تهران اعلام کرد و بهبود وضعیت زیستی و اجتماعی آن را منوط به برنامه ریزی و اجرای اقدامات مورد نیاز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این محدوده و ساماندهی آسیب دیدگان آن دانست.
او با اشاره اینکه سکونت در کوره پزخانه ها و وجود معتادان و بی سرپرستان از جمله معضلات خلازیل بوده است خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل این محدوده وجود ضایعات فروشان بوده که برای حل این مسائل نیاز به نگاه فرامنطقه ای و ورود سایر دستگاه ها و ارگان ها است. 
به گفته این مسئول کسب رضایت شهروندان و رسیدگی به مطالبات آن ها از  اولویت های اجرایی در این محدوده محسوب می شود که در همین راستا نیاز است ضمن شناسایی و احصاء نیازها و ارائه راه حل های پیشنهادی برای رفع آن ها، اقدامات مورد نیاز بصورت مشخص و به تفکیک در حوزه وظایف شهرداری منطقه، معاونتها و سایر نهادها تعیین شود.
جوادی یگانه احداث بیمارستان در این منطقه را از اقدامات مطلوب این منطقه برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان دانست و اعلام کرد: این موضوع پس از تحویل زمین و توافق با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تأیید به شورا ارائه می شود.  
علی توکلی شهردار منطقه نیز در این نشست با اشاره به آسیب های اجتماعی خلازیل و پارک ۱۸۰ هکتاری گفت: تمام تلاش ما براین بوده تا این بخش از ناحیه ۳ را از حاشیه به متن بیاوریم چراکه برای حل مسائل و تعیین تکلیف این محدوده نیاز به همکاری همه ارگانها است.
به گفته او تاکنون ۴۰ هکتار از کل محدوده بوستان ۱۸۰ هکتاری تملک شده و بخش دیگری از  اقدامات صورت گرفته، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده بوده است.
توکلی با بیان اینکه تعیین تکلیف پارک ۱۸۰ هکتاری باعث حل ریشه ای مسئله این محدوده می شود اظهار کرد: ۴۰ هکتار از ۱۴۰ هکتار تملک نشده در محدوده پارک ۱۸۰ هکتاری، از معضلات اصلی محسوب می شود چرا که توسط موقوفه به انبار تجاری تبدیل شده و راه حل آن نیز ابطال اجاره نامه ها و یا تبدیل به اجاره نامه های زراعی است.
او یکی از اقدامات مؤثر در این محدوده را مقابله با آتش افروزی ها دانست و گفت: سال گذشته ۴۰ گاراژ متخلف شناسایی و با عوامل این اقدام غیرقانونی برخورد شد و با توجه به نتایج موفق آن، امسال نیز به صورت مستمر دنبال می شود.
ارائه خدمات به شهروندان محلات ناحیه سه در قالب پروژه های کوچک مقیاس از دیگر مباحث مطرح شده توسط شهردار منطقه بود که در پاسخ به درخواست شهروندان و شورایاران این محلات و بهسازی محیطی صورت گرفته است.  

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 6983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =