تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات اجرایی شارباغ نیلوفری

شهر: شرکت یادمان سازه (زیرمجموعه معاونت فنی و عمران شهرداری تهران) ۵۲۰ متر از محور شارباغ نیلوفری را در منطقه ۱۷ تجهیز کرده است. این طرح شامل جزئیات مختلفی مانند پیاده‌راه، مسیر دوچرخه و فضاهای مفرح و خدماتی است که کارکردهای مختلفی مانند فضای باز، تعزیه‌خوانی و کتابخانه دارند.

داوود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ درباره آخرین وضعیت پروژه شار باغ نیلوفری به خبرنگار شهر گفت: آخرین اقدامی که درباره این پروژه در این مدت کوتاه انجام شد این است که پنج جلسه موثر با عوامل مختلف و ذی دخیل در پروژه مانند شرکت راه‌آهن، سازمان نوسازی و معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، مشاور قرارگاه شهید رجایی، مشاور نوسازی که طراح شارباغ است و شرکت یادمان سازه برگزار شد و مدتی است که شرکت یادمان سازه کارگاه خود را در منطقه تجهیز کرده است.

او افزود: این طرح شامل جزئیات مختلفی مانند پیاده‌راه، مسیر دوچرخه و فضاهای مفرح و خدماتی است که کوشک نامیده می‌شود. کوشکهایی که کارکردهای مختلفی مانند ایستگاه های دوچرخه، موزه، مراکز فرهنگی، تجاری و فضای ویژه بانوان و کتابخانه دارند.

 لطفی ادامه داد: بر اساس تفاهمی که شهرداری تهران با راه‌آهن امضا کرده از ۹  کیلومتری که در واقع از میدان شهدای مدافع حرم (سوزنبانی ) در منطقه ۱۷ آغاز می‌شود و تا غرب منطقه ۱۸ ادامه دارد؛ راه آهن موافقت کرد که حدود ۲.۷ کیلومتر از این عرصه در اختیار شهرداری برای عملیات عمرانی قرار گیرد. که از این مساحت ۱۵۳۰ متر در منطقه ۱۷ و حدود ۱۲۴۰ متر نیز در منطقه ۱۸ واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۷ اضافه کرد: از این ۱۲۰۰ متری که در اختیار این منطقه برای انجام کار قرار گرفته سه بخش اقدام شامل اقدامات عاجل، بر اساس سند جامع و  بر اساس بسته های سرمایه گذاری پیش بینی شده که در حال حاضر به دنبال انجام اقدامات عاجل هستیم. انجام محوطه سازی، پیاده راه سازی و حرکت پیاده و دوچرخه در آن قطعی است و اینکه کدام یک از این کوشک ها اجرایی شود نیز در حال اولویت بندی است.

او در ادامه افزود: یک سری کارها باید در حاشیه این طرح انجام شود مثلاً در کنار آن باید یکسری تملکات انجام شود که در اولویت کاری منطقه ۱۷ قرار دارد. به همین منظور با همکاری سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، کارگزار معرفی شده و حدود قیمت و کارشناسی توافقات دریافت شده و تملکات با یکسری اولویت ها آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۷ در پایان با بیان اینکه در مجموع ۴۹ پلاک باید تملک شود یادآور شد: یک سری حرکت سواره در این طرح دیده شده که ناقص است و باید بتوانیم حرکت های ترافیکی محلی را ایجاد کنیم. بنابراین قرار است که در ۷۰۰ متر از مسیری  که به محور راه‌آهن منتهی می‌شود و حالت بن‌بست به خود گرفته، حرکت محلی ایجاد کنیم. با انجام این کار بعد از کامل شدن تملکات و انجام عقب نشینی ها نقشه حرکت ترافیکی تغییر می‌کند و یک روانسازی خاصی انجام می‌شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 6991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =