دیارگاه تیناز با درخت‌های کهنسال به زودی آماده بهره برداری می شود

شهر: پروژه هایی مانند پیاده راه چهارباغ، مسیر دوچرخه سبزراه، بوستان تفرجگاهی شیرین بهار در در دست اقدام هستند و دیارگاه تیناز به زودی به بهره برداری می رسد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره پروژه‌های این منطقه با بیان اینکه، ۴۴ پروژه در حوزه های مختلف آماده بهره‌برداری است که با اعلام شهرداری مرکز به زودی افتتاح خواهند شد، گفت: علاوه بر این پروژه های جدید دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که حداکثر تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

او درباره این پروژه ها توضیح داد: یکی از این پروژه ها، پروژه پیاده راه چهارباغ که یکی از اسکلت بندی های مهم منطقه ۲۲ است و امسال بخشی از آن آغاز خواهد شد. با توجه به محدودیت اعتبارات، نقشه های فاز یک آن از طرف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مرکز به زودی ابلاغ خواهد شد و بعد از آن نیز نقشه های فاز دو از طرف سازمان مشاور فنی و مهندسی به شهرداری منطقه تحویل داده می شود و طبق پیش بینی ها این پروژه در سال آینده قابل قابل افتتاح خواهد بود.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه پروژه دیگری در جنوب چیتگر تحت عنوان «سبز راه» تعریف شده که توسط معاونت فنی و عمران شهرداری در حال انجام است، عنوان کرد: این پروژه مسیر دوچرخه سواری است که از ایستگاه چیتگر آغاز می‌شود و تبدیل به یک معبر ۴۵ متری می‌شود که بخشی از آن مسیر پیاده و بخشی نیز مسیر دوچرخه است و بخشی از آن نیز به فضای سبز اختصاص دارد که حالت تفریحی، ورزشی دارد و از کنار مجموعه شهید میرحسینی عبور می‌کند و به مسیر دوچرخه دریاچه شهدای خلیج فارس وصل می‌شود. به گفته نوذرپور حدود ۷۰۰ متر از مسیر دوچرخه دریاچه شهدای خلیج فارس باقی مانده که در دست اقدام است.

او گفت: پروژه دیگری نیز در انتهای بوستان جوانمردان آغاز شده که یک بوستان تفرجگاهی به نام «شیرین بهار» است. در این پروژه که مسیری سبز در اطراف رودخانه کن است، یک دریاچه طبیعی نیز در حال شکل گیری است که می تواند تبدیل به یکی از نقاط جاذب گردشگری بویژه برای مناطق ۲ و ۵ شود.

به گزارش شهر، شهردار منطقه ۲۲ در پایان به پروژه «دیارگاه تیناز» اشاره کرد و گفت: این دیارگاه دارای مساحت ۳۵ هکتاری بین دو بوستان جنگلی «لتمال» کن و آبشار است که دارای مسیر پیاده و مسیر ویژه نابینایان است. علاوه بر این، در این دیارگاه آب از طریق کانال‌های منابع آبی به سمت پایین آورده شده و حدود ۱۸۰ درخت کهنسال ۵۰ سال به بالا در آن کاشته شده و تا یک الی دو ماه آینده جزو پروژه‌های قابل افتتاح منطقه خواهد بود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 7029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =