نخستین جلسه هیأت نظارت بر انتخابات شوراها امروز در مجلس برگزار می شود

شهر: نخستین جلسه هیأت نظارت بر انتخابات شوراها پس از دو ماه تعویق و در حالی که تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است، امروز (۲۴ آذر) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، روز گذشته (۲۳ آذر) رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها روز گذشته در جلسه ای که با حضور محمد باقر قالیباف و سایر اعضا برگزار شد انتخاب شدند.  به این ترتیب بعد از رای‌گیری انجام شده، حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر با اکثریت آرا به عنوان رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شد. همچنین سیدمصطفی آقامیرسلیم، به عنوان نائب رئیس و محمدصالح جوکار، به عنوان سخنگوی هئیت نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شدند.

محمدرضا کاظمی در توضیح جلسه دیروز به اعتماد گفته است که او، جوکار و  دهنوی خود را کاندیدای تصاحب کرسی ریاست کردند ولی آقای دهنوی از این مساله انصراف داد تا بتواند از آقای جوکار حمایت کند ولی در نهایت با رای اعضا او (کاظمی) به عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شده است.  پس از نشستی که روز گذشته برای تعیین هیأت رئیسه برگزار شد، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که اولین نشست هیأت نظارت بر انتخابات شوراها قرار است امروز با حضور اعضا برگزار شود.

کاظمی در این باره گفته است امروز، ۲۴ آذرماه اولین جلسه این هیات با حضور همه اعضا برگزار خواهد شد تا ما به‌طور رسمی وارد فرآیند بررسی انتخابات شوند.

 او درباره دستور کار جلسه نیز گفت: هریک از مجامع استانی، ۳ نفر را به ما معرفی خواهند کرد و ما برای آنان تحت‌عنوان هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا آن استان حکم می‌زنیم. این هیات وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها در آن استان را برعهده خواهد داشت. ما نیز در هیات مرکزی، نظارتی عالیه بر این هیات‌ها خواهیم داشت.

علیرضا رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران نیز در این باره توضیح داده است: در استان تهران ۱۶ شهرستان وجود دارد که هیات نظارت برای هر شهرستان ۵ نفر از معتمدان را به عنوان هیات نظارت در آن شهرستان برای پنجمین دوره انتخابات شوراها تعیین کرده است. همچنین حدود ۲۵ بخش در استان تهران وجود دارد که برای هر بخش نیز ۳ نفر برای عضویت در هیات نظارت آن بخش مشخص شده‌اند. بر این اساس حدود ۱۶۰ معتمد در بخش ها و شهرستان های استان تهران به عنوان ناظر بر انتخابات شوراها فعالیت می کنند.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران همچنین با بیان اینکه دبیرخانه هیات نظارت بر استان تهران راه اندازی شده است گفت: شبکه بازرسین هیات‌های نظارت در تمامی شهرها و بخش های استان تهران مشخص شده است که آنها در زمان انتخابات فعال خواهند شد.

رحیمی گفت: تاکنون هیات نظارت بر انتخاب شوراها در استان تهران دو جلسه مشترک با ستاد انتخابات استان تهران برگزار کرده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 7043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =