پرداخت‌های شهری یکپارچه می‌شود

شهر: «شهر پی» پرداخت یکپارچه شهری و زیرساختی برای انواع پرداخت های خرد شهری است که علاوه بر فروشگاه‌های شهروند و میادین  میوه و تره بار که به آن متصل می‌شود، به ابزارهای پرداختی که در اختیار مردم است هم متصل می‌شود.

به گزارش شهر، در آیین رونمایی از پروژه های ده گانه مرکز آمار و رصد شهری و پرداخت شهری (شهرپی) که ظهر امروز سه شنبه -۲۵ آذر ۱۳۹۹- در رصدخانه شهری شهرداری تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گفت: در دو سال اخیر سعی شد با تغییر رویکرد در مرکز آمار و رصد شهری از  جمع آوری صرف داده‌های شهری گذر کنیم.

به گفته او؛ در وهله نخست به سمت تحلیل داده‌ها با ستفاده از ابزارهای مختلف حرکت کردیم و در مرحله بعد به تشخیص رسیدیم تا شهرداری به کمک این داده‌ها بتواند با تحلیل داده ریشه چالش‌ها و مسائل شهری را پیدا کند و در حال حاضر به سمت پیش بینی در حال حرکت هستیم و به آینده فکر میکنیم.

فرجود با بیان اینکه بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها می‌توان یکسری نیازهای آینده را بررسی کرد، درباره رویکردهای رصدخانه گفت: استفاده از فناوری های نوین برای تحلیل کلان داده و ابزارهای دیگر داده کاوی و هوش مصنوعی، رصد، دریافت و بررسی داده ها را برای شهر قابل استفاده کرده است تا مدیریت بهتری بر شهر داشته باشیم.  

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، استقرار نظام داده و حکمروایی داده بر تحلیل‌ها را از مهم ترین رویکردها عنوان کرد و توضیح داد: علاوه بر این، استاندارد کردن بانک اقلام داده ‌ای شهرداری برای نخستین بار رخ داده است. رویکرد مهم دیگر بحث باز کردن دسترسی به داده‌های شهری (به آن قسمتی که مجاز است) برای همه بازیگران از محققان تا سایر ذینفعان بود.

او همچنین از رونمایی از یک پلتفرم مهم شهری (شهرپی) خبر داد و افزود: «شهر پی» پرداخت یکپارچه شهری و زیرساختی برای انواع پرداخت های خرد شهری است که علاوه بر فروشگاه‌های شهروند و میادین  میوه و تره بار که به آن متصل می‌شود، به ابزارهای پرداختی که در اختیار مردم است هم متصل می‌شود.

به گفته فرجود؛ شهروندان به جای پول نقد، پرداخت الکترونیک انجام می‌دهند. البته ویژگی این پلتفرم این است که رقیب بخش خصوصی نیست و زیرساخت آماده می کند. درواقع همه کیف پول‌ها می‌توانند بر بستر آن عمل کنند و مردم محدود به نرم افزار خاص نیستند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 7084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =