همکاری شهرداری و بانک شهر برای ساماندهی پرداخت‌های خرد شهری

شهر: پلتفرم «شهرپی» همه کارت الکترونیک‌های پرداخت شهروندی و همه پلتفرم‌های پرداخت خرد را مدیریت می‌کند.

به گزارش شهر، آیین رونمایی از پروژه های ده گانه مرکز آمار و رصد شهری و پرداخت شهری (شهرپی) که ظهر امروز سه شنبه -۲۵ آذر ۱۳۹۹- در رصدخانه شهری شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

احمد جعفری مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، در این نشست با بیان اینکه پرداخت‌های مبتنی بر کارت مشکلات متعددی برای همه کشورها دارد از جمله ایران به وجود آورده است، گفت: باتوجه به مشکلات نرم افزارهای موبایلی و تعدد درگاه های پرداخت، شرکت تاپ در این حوزه وارد شد و هم اکنون بیش از ۷۰۰ هزار نقطه تحت پوشش داریم.

او افزود: پرداخت های بخش تاکسیرانی یکی از مهم ترین برنامه های ما بود و با توجه به زیرساخت‌های شهرداری ها محدودیتی برای ارایه خدمات وجود ندارد. تاکنون هم در فروشگاه های زنجیره ای و انجمن های خیریه و دانشگاه تهران واردی شدیم.

جعفری گفت: از پارسال با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نشست‌هایی داشتیم و برای اجرای طرح این سازمان اعلام آمادگی کردیم. در نهایت هم به عنوان نخستین نرم افزار، این زیرساخت فراهم شد و تیم بازار ما در تهران در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت به طوری که بیش از ۲۰ پایانه بزرگ و کوچک در طریق شرکت تاپ تجهیز شدند.

او با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم این فرهنگ را در سطح تهران و کشور ایجاد کنیم ابزارهای مختلفی استفاده شد، توضیح داد: ما از تبلیغات، اطلاع رسانی و طرح های تشویقی برای رانندگان و مسافران استفاده کردیم.

جواد عطاران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر هم در این نشست، بیان کرد: ۸۰ درصد از تراکنش‌های نظام بانکی در کشور تراکنش های خرد است و بابت این تراکنش ها تمام بانک ها به سیستم شاپرک کارمزد پرداخت می کنند و مشتریان هم بابت برخی از این‌ تراکنش‌ها، کارمزد می‌گیرند.

او با بیان اینکه بانک شهر در راستای رسالت اجتماعی خود و کمک به شهرداری های کلانشهرها برای ایجاد شهر هوشمند پلتفرمی را طراحی کرد، گفت: این پلتفرم همه کارت الکترونیک‌های پرداخت شهروندی و همه پلتفرم‌های پرداخت خرد را مدیریت می‌کند. در این راستا با همکاری که با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران داشتیم، توانستیم سرویس های خوبی را در حوزه پرداخت‌های خرد فراهم کنیم.

به گفته عطاران؛ یکی از آنها سرویسی است که بانک شهر زیر ساخت آن را تدارک دیده و همه زیرساخت‌های مالی در حوزه شهرداری‌ها را می‌تواند سرویس بدهد.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر، افزود: برخی از این سرویس‌ها بن کارت فروشگاه‌های شهروند، زیر ساخت مالی سامانه تهران من، کارت بلیت هوشمند شهرداری‌ها وبرات کارت پیمانکاران است.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 7089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =