جشنواره پژوهش و نوآوری؛ محرک توسعه در شهرها و روستاها

شهر: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می کند، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.

به گزارش شهر، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درباره دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ( مجمع شهری تهران TUF) به صورت مشترک بین سازمان شهرداریها و دهیاری کشور و شهرداری تهران برگزار می شود، گفت: این جشنواره سیاست های مهمی دارد که البته هر دوره آن با  دوره‌های قبلی متفاوت است و ارزش‌گذاری به جایگاه علم و دانش به ویژه  در حوزه شهری و روستایی از سیاست های مهم این جشنواره است.علاوه بر این پرداختن به موضوعات نو و نوآوری و خلاقیت در این عرصه بسیار مهم است و از این رو موضوعاتی که برای این جشنواره انتخاب شده بکر و جدید است.

او افزود: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می کند، این جشنواره می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.

او درباره تاثیر جشنواره سال گذشته ادامه داد: جشنواره سال گذشته در نگاه و گفتمان شهرداران و در توسعه شهرها و روستاهای کشور و تغییر نگاه  و راهبرد و رویکرد نسبت به شهرتحول ایجاد کرد. همچنین با توجه به اینکه بحران های زیادی در شهرها و روستاها داشتیم ،بحث انعطاف پذیری شهرها و شهرهای انعطاف پذیر و نگاه به این موضوع در این جشنواره بسیار مهم و کلیدی است.  جمالی نژاد عنوان کرد: در این جشنواره تلاش سازمان شهرداری و دهیاری ها و شهرداری تهران این است که از تجربیات موثر در شهرها در نقاط مختلف کشور و سایر نقاط جهان استفاده شود و تبادل تجربیات در موضوعاتی که می تواند در جهت حل مشکلات  راهگشا و موثر باشد، انجام گیرد.

او با بیان اینکه در این جشنواره اندیشمندان در حوزه‌های شهری و روستایی و مدیران شهرها و روستاها  با آخرین دستاوردها و تجارب نو و ابتکاری حضور پیدا می کنند، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سیزدهمین دوره و در پایان دوره شهرداری و شورای شهر و دولت، ارزیابی این جشنواره را به خوبی انجام دهیم.

خبرنگار: علی سی پی

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 7117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =