هیچگونه آب گرفتگی و یخ زدگی در تهران گزارش نشده است

شهر: مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران هیچ گونه منع تردد، یخ زدگی و آبگرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده است و به فوریت نمک پاشی و پاکسازی توسط ماشین آلات انجام شد.

اصغر عطایی، مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره وضع تهران در بارش شبانه روز گذشته گفت: بخش شمالی خطی از غرب به شرق در شمال شهر از شمال منطقه ۵ تا بخش هایی از منطقه ۴ را به صورت دائمی رصد کردیم که هم برف داشتیم و باران به صورت مستمر بود.

او با بیان اینکه در سطح شهر تهران همه بخش ها تا صبح مشغول کار بوده اند توضیح داد: نیروهای ناظر مرتب گزارش دهی دریافت می کردند و به محض شروع برف در مناطق مذکور یعنی از غرب به شرق مناطق شمالی با وجود آنکه در بخش هایی تا ۱۰ سانتی متر برف نشست با توجه به برودت و سرما اگر حضور و امکانات مستمر نبود می توانست در ابتدای صبح که مردم به محل کار خود مراجعه می کنند با یخ زدگی مواجه شوند.

عطایی گفت: خوشبختانه به فوریت نمک پاشی و پاکسازی توسط ماشین آلات انجام شد. همچنین نیروهای دیگر در سطح شهر موضوع بارش ها و جلوگیری از هر گونه آبگرفتگی را دنبال می کردند که خوشبختانه موضوع خاصی گزارش نشد و همه چیز تا این لحظه که شدت باران تا حدودی کم شده است به خیر و خوشی به پایان رسیده است. نیروها همچنان حضور دارند و امکانات نیز موجود است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در مناطق برفی هیچگونه گزارشی درباره مشکل تردد وجود داشته است گفت: هیچگونه مشکل ترددی وجود نداشت چراکه به محض بارش معابر باز شدند و هیچ معبری بسته نبود. از همان لحظه اول نمک پاشی شروع شد و هیچ مشکلی وجود نداشت.

عطایی پیش از این درباره امکانات موجود به شهر گفت: امسال ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه با سه هزار نفر نیروی اپراتور این دستگاه ها و نیروهایی که می توانند خدمات رسانی کنند در سطح شهر تهران در حال آماده باش هستند.

او افزود: همه نواحی ۱۲۴ گانه سطح شهر تهران اکیپ های برف روبی در فضای سبز دارند. یکی از مشکلات در سال های گذشته این بود که در زمان برف با شکستگی درخت مواجه می شدیم. امروز همه نواحی دارای اکیپ های برف تکان هستند. حتی دستگاهی را آماده می کنیم که به جای چوب از این دستگاه «ویبره» دار برای تکاندن درخت ها استفاده کنند.

عطایی ادامه داد: ۲۴۸ دستگاه موتور پمپ آب کشی خیلی قوی با آموزش های لازم در اختیار ۱۲۴ ناحیه قرار گرفته اند. در سطح شهر تهران نزدیک ۳۰ هزار و ۴۰۰ مخزن زرد رنگ تعبیه شده  که در داخل آنها شن و سنگ است و شهروندان می توانند از این مخازن زرد رنگ در زمان یخ زدگی و برف استفاده کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران همچنین توضیح داد: ۱۶۲ سایت برف روبی به صورت اصلی و فرعی در شهر تهران وجود دارد که در داخل آنها امکانات و تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی وجود دارد.

او ادامه داد: پراکندگی ماشین آلات به شکلی است که در نقاط مختلف شهر در نزدیک ترین زمان بتوانند خود را به مناطق حساس برسانند و خدمات رسانی کنند. آموزش کارگران در اولویت بوده که خیلی خوب مناطق و نواحی به آنها آموزش داده اند. تقریبا همه آماده هستند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 7169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =