بازگشایی فاز دیگری از تقاطع پل باقر شهر و ایجاد مسیر انحرافی

شهردار منطقه ۱۹ از بازگشایی بخشی از پل باقر شهر و ایجاد مسیر انحرافی با هدف تسریع در تکمیل فاز دو این پروژه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه احداث فاز دو پروژه تقاطع غیرهمسطح باقرشهر (محدوده تقاطع بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم) گفت: به منظور تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه طرح بازگشایی رمپ چپگرد در مسیر جنوب به شمال بزرگراه علامه عسگری اجرا شد.

ضمن اینکه به منظور ادامه عملیات عمرانی پروژه، یک مسیر انحرافی نیز به سمت باقر شهر ایجاد شده است.

به گفته او طول مسیر بازگشایی شده ۵۳۳ متر و عرض کل آن ۱۰.۲۰ متر است. همچنین  طول تقریبی عرشه آن ۲۶۵ متر و عرض عبوری مسیر نیز ۸.۲۰ متر اعلام شده است.

شهردار منطقه در ادامه به اهداف اجرایی پروژه احداث فاز ۲ تقاطع غیرهمسطح باقرشهر اشاره و تصریح کرد: با توجه به عبور جاده قدیم تهران- قم ازمرکز شهر باقرشهر، اجرای این پروژه ضمن بهبود وضعیت ترافیکی شهر باقرشهر، باعث افزایش ایمنی وسایل نقلیه عبوری از محور جاده قدیم قم که به عنوان شاه راه ارتباطی شهر تهران با شهرهای مرکز وجنوب کشور است، خواهد شد.

علاوه براین حذف سه راه همسطح باقر شهر و چراغ های راهنمایی مربوط به آن، صرفه جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از اتلاف وقت، تسهیل در ترافیک عبوری جاده قدیم تهران - قم و جلوگیری از تداخل ترافیک مراجعان بهشت زهرا (س) در محل سه راه باقرشهر با مسیر تهران - قم از دیگر اهداف اجرایی این پروژه هستند.

توکلی یادآور شد: فاز ۲ تقاطع غیر همسطح باقر شهر که توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۹ در حال انجام است، تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 7220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =