انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال ۹۸ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران

معاون شهردار تهران از تدوین و انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: بر این اساس  ۸۵۲ شاخص ارزیابی موردبررسی و تحلیل قرارگرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حامد مظاهریان با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل ارزیابی عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط شهردار تهران، ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با همکاری ادارات کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت‌ها در دستور کار اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت قرار گرفت.
او با اشاره به فرایند ارزیابی عملکردها گفت: در همین این راستا، پس از برگزاری جلسات کمیته راهبری و کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت‌ها،  مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های ذیربط، شاخص‌های تخصصی و عمومی هر سازمان و شرکت مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.
معاون شهردار تهران، از گردآوری داده‌های موردنیاز شاخص‌های نهایی شده در یک فرآیند مشارکتی با حضور ذینفعان خبر داد و افزود: درنهایت گزارش‌های ارزیابی عملکرد مربوطه بر اساس بند ۳ ماده یازدهم برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران (ارائه گزارش تحلیلی ارزیابی عملکرد) تهیه شد.
او ادامه داد: پس از جمع‌آوری اطلاعات عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها با همکاری ادارات کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت‌ها و مدیران برنامه‌ریزی، پالایش بر روی اطلاعات انجام شد و درنهایت گزارش ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها تدوین شد که مشتمل بر کارنامه ارزیابی عملکرد، گزارش ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها به تفکیک هر شاخص است.
مظاهریان، از مهمترین رویکردها و ویژگی‌های این دوره از ارزیابی به مواردی چون اضافه کردن شاخص‌های برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران به شاخص‌های ارزیابی هر سازمان یا شرکت‌ها، تدوین ضرایب وزنی برای شاخص‌های اختصاصی و عمومی بر اساس میزان اهمیت هر یک از شاخص‌ها با استفاده از نظرات تخصصی، کارشناسی و مدیریتی حوزه‌های ذیربط و اعلام پیشنهادات بهبود عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها با توجه به وضعیت آن حوزه در ارزیابی اشاره نمود.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با اعلام بررسی ۸۵۲ شاخص در این دوره از ارزیابی گفت: از این میان ۴۲۲ شاخص اختصاصی و ۴۳۰ شاخص عمومی برای تعداد ۴۱ سازمان و شرکت مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته است.
به گفته مظاهریان، سطح‌بندی وضعیت عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها در هر شاخص بر اساس استانداردهای ارزیابی در ۵ دسته و در طیف بسیار مطلوب، مطلوب، متوسط، نیازمند توجه و ضعیف انجام‌گرفته است.
او، بهبود عملکرد واحدهای ارزیابی‌شده را هدف نهایی از ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها دانست و افزود: در راستای دستیابی به این هدف پس از تدوین گزارش ارزیابی و احصای بررسی وضعیت عملکرد در هر سازمان یا شرکت، شاخص‌هایی که در طیف عملکردی ضعیف و نیازمند توجه قرارگرفته‌اند، احصاء و برای دریافت اقدامات اصلاحی و پیشنهادات بهبود عملکرد به‌تمامی سازمان‌ها ارسال‌شده است.
معاون شهردار تهران گفت: همچنین گزارش مذکور در قالب کتابچه در ۱۰ جلد بالغ‌بر ۱۱۰۰ صفحه منتشرشده و در اختیار تمامی ذی‌نفعان ازجمله اعضای شورای شهر قرارگرفته است.

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 7237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =