گسترش ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ شهروندان در «کوچه دوستی»

به منظور هویت بخشی به کوچه های منطقه 6 و گسترش تعاملات اجتماعی شهروندان در شهر، طرح "کوچه دوستی" اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶  کوچه دوستی با نگاه ویژه به معضلات فرهنگی و اجتماعی در کوچه، محله و برای ارتقای حس تعلق شهروندی از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت شهروندان به‌خصوص زنان و کودکان اجرا می‌شود.  

تورج فرهادی شهردار منطقه اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقای حس تعلق به محیط زندگی و هویت‌بخشی به کوچه‌های شهر است.» قرار است در فاز اول این طرح که می‌تواند به بازیابی هویت‌ از دست ‌رفته محله‌ها کمک کند، ویژگی‌های هر محله با مشارکت گروه‌های محلی تحلیل و بررسی شود.

اداره زیباسازی منطقه ۶، شورایاری‌ها و اهالی محله هم برای اجرای پروژه کمک می‌کنند.
فرهادی ادامه داد: «پس از انتخاب کوچه مناسب، فراخوان مشارکت در طراحی و اجرای ایده منتشر و با تشکیل اتاق فکر با حضور ذی‌نفعان محلی، ایده‌های برتر برای اجرا انتخاب می‌شوند.» البته فراخوان هنوز منتشر نشده است.

 شهردار منطقه ۶ در این‌باره توضیح داد: «بعد از تأیید کوچه، فراخوان منتشر می‌شود. با این حال، پیش‌زمینه طرح فراخوان در کل مناطق تهران یکسان است.»
اگر بعد از مدتی شهروندان و شورایاران کوچه‌های دیگری را هم به‌عنوان کوچه دوستی معرفی کنند، اسامی برای تأیید و انطباق با معیارها به اداره فرستاده می‌شود.

فرهادی افزود: «اگر مردم استقبال خوبی داشته باشند و کوچه‌های دیگری هم منطبق با معیارها معرفی شوند، در صورت تأیید اداره کل، برای اجرای طرح آماده می‌شوند.» 

 در منطقه ۶ اغلب واحدهای مسکونی دیوارهای سنگی دارند، بنابراین دست مجری برای پیاده کردن برخی طرح‌ها بسته می‌ماند.

شهردار منطقه ۶ گفت: «در برخی محله‌های منطقه ۶ قابلیت اجرای طرح کوچه دوستی وجود ندارد. به‌عنوان مثال، برخی از کوچه‌های معرفی‌شده بن‌بست بودند یا نمای ساختمان‌ها ظرفیت اجرای برخی طرح‌ها مثل نقاشی و رنگ‌آمیزی را نداشت یا انتهای آن به بزرگراه ختم می‌شد. ولی در نواحی یک و ۲ ظرفیت برای این کار وجود دارد، چون کوچه‌ها بافت قدیمی‌تری دارند.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران، در این‌باره گفت: «طرح کوچه دوستی در محله‌های قلب فرهنگی پایتخت، بعد از فراخوان و انتخاب طرح اجرایی می‌شود.

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 7276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =