سامانه هشدار زلزله تهران باید سریعتر عمل کند

شهر: سامانه پیش بینی زلزله در ژاپن ۷۰ ثانیه زودتر اطلاع رسانی می کند در حالی که در زلزله اخیر دماوند سامانه تهران ۲۵ ثانیه زودتر هشدار داد. باید این فاصله اصلاح شود. هر چه بتوانیم این زمان را بیشتر کنیم تاثیرگذاری اقدامات مفیدتر می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران سه شنبه ۲ دی در جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: گزارش های ارائه شده بسیار امیدوار کننده بود. به نظر من فعالیت ها در دو بخش قابل دسته بندی است؛ بخشی که مربوط به ابزارهای حاکمیتی و دولت است و بخش دوم مربوط به شهروندان و آمادگی ذهنی آنها می شود.

شهردار تهران افزود: طبیعتا آن جا که به مردم ربط دارد نیاز به اطلاع رسانی زیاد است. به هر حال زلزله یک واقعیت محتوم است و باید آماده باشیم و با توجه به آسیب پذیری شهروندان، مردم باید بدانند در شرایط زلزله چه اقدامی کنند.

او افزود: در بافت فرسوده آمار نشان می دهد ۴۰ درصد بخش های فرسوده بازسازی شده اما تهران همچنان آسیب پذیر است. ساختمان های بسیاری در شرایط ناپایدار هستند هرچند آمارها نشان می دهد مکانیزم ها برای تشویق نوسازی مردم موثر بوده است.

حناچی با اشاره به عملکرد سامانه های پیش بینی زلزله در کشورهای دیگر گفت: این سامانه در ژاپن هفتاد ثانیه زودتر اطلاع رسانی کرد در حالی که در زلزله اخیر دماوند سامانه ما ۲۵ ثانیه زودتر اعلام هشدار کرد.  ما باید تلاش کنیم این فاصله اصلاح شود و این به حساسیت دستگاه های ما مربوط است، هر چه بتوانیم این زمان را بیشتر کنیم تاثیرگذاری اقدامات ما بیشتر می شود.

شهردار تهران بر اتصال خودکار و بدون اپراتور این سامانه ها به دستگاه های ذیربط اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی باید مستقیما به شبکه های دیگر وصل شود تا با وقوع زلزله خودکار عمل کند.

او افزود: قطعا تاسیساتی هست که در شرایط زلزله باید خدماتش را متوقف کرد باید شناسایی شوند و اتصال آنها به هشدار سریع می تواند آمادگی ما را بالا ببرد.

این جلسه با حضور اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و تعدادی از مدیران ذیربط برگزار شد و شهردار تهران نیز به صورت مجازی در این جلسه شرکت کرده بود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 7283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =