۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 7288

یادداشت تصویری دهم

پایانه جنوب عامل بروز آسیب‌های اجتماعی نیست

امیرحسین صدیقی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران
پایانه جنوب عامل بروز آسیب‌های اجتماعی نیست

پایانه جنوب سفرهای شهروندان به شهرهای جنوبی کشور را تسهیل می‌کند و لزوما اینکه بگوییم این شهرها مستعد آسیب اجتماعی هستند درست نیست.

ضمن اینکه پایانه جنوب چون نظارت و کنترل مناسبی دارد، کلانتری و انتظامات و مواردی از این قبیل در آن مستقر بوده و تقریبا محصور شده است از همین رو اینکه بگوییم آسیب اجتماعی در این پایانه تولید می‌شود درست نیست اما باید توجه کرد هر فضایی که مرکز تجمع افراد باشد یک درصد ممکن است آسیب اجتماعی هم بروز پیدا کند. تجمع می تواند آسیب اجتماعی را به دنبال داشته باشد اما این تصور که پایانه جنوب آسیب اجتماعی تولید می‌کند درست نیست. اتفاقا در حاشیه ترمینال جنوب بافت ریزدانه‌ای در خیابان عباسی و در کنار پایانه  وجود داشت که با اینکه افراد کارت خواب و معتاد حضور داشتند تبدیل به پارکینگ سواری شد و اکنون مردم این منطقه از این اتفاق خشنود هستند. اینکه گفته می‌شود پایانه جنوب اسیب اجتماعی تولید می‌کند حرف علمی نیست.

در این مناطق، فضاهایی وجود دارد که آسیب اجتماعی بیشتری حتی از اطراف پایانه دارند پس نمی توان این پایانه را در این زمینه قضاوت کرد. به هر حال مناطقی وجود دارند که به لحاظ تراکم جمعیت و بافت حاکم امکان بروز آسیب‌های اجتماعی در آن وجود دارد.

از سوی دیگر از بخواهیم با پایانه غرب مقایسه کنیم، به دلیل اینکه در اطراف این پایانه بافت مسکونی کمتری وجود دارد آسیب های اجتماعی به این شکل در آن مشاهده نمی شود.

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 7288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =