باید پروژه هایی با پلاک و مهر سال ۱۴۰۰ تعریف شود

شهر: مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران از پروژه هایی مانند کوچه رنگی، موزه محلی نازی آباد، نخستین آکادمی تخصصی فوتبال بانوان، سامانه معرفی مشاهیر با QR کد و مجموعه شهربانو در منطقه ۱۶ بازدید کرد.

مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در حاشیه بازدید و افتتاح پروژه های منطقه ۱۶ به خبرنگار شهر گفت: یکی از کارهای خوبی که در این منطقه انجام شده راه اندازی یک سامانه برای معرفی مشاهیر و مفاخر منطقه است که می‌توان با نصب تصاویر افراد همراه با QR کد در نقاط مختلف مشاهیر منطقه را معرفی کرد. کاری که به شناساندن این افراد به نسلهای بعدی کمک می کند. این رونمایی با حضور استاد مرتضی سرهنگی یکی از افراد ماندگار در حوزه ادبیات دفاع مقدس انجام شد که می تواند سرآغاز خوبی برای معرفی سایر مشاهیر باشد.

او به بازدید از کوچه های رنگی اشاره کرد و افزود: برای توجه به کوچه هایی که در مناطق محروم واقع شدند ساختمان های قدیمی و فرسوده این کوچه ها با مشارکت مشارکت اهالی کوچه ها رنگ‌آمیزی شدند و بعد از بازدید از آن شادابی و طراوت در چهره تک تک سکنه کوچه ها دیده می شد. امیدواریم که با همکاری مردم این فعالیت‌ها در سایر کوچه ها ادامه پیدا کند و البته شهرداری منطقه نیز در کنار این کار به زیرساخت های این نقاط نیز نگاه و توجه ویژه ای داشته باشد.

کاظمی در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین آکادمی تخصصی فوتبال بانوان در منطقه ۱۶ عنوان کرد: ایجاد آکادمی فوتبال بانوان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت بانوانی که سابقه بازی و مربیگری در سطح ملی را دارند می تواند به رشد و تعالی دختران ساکنان منطقه کمک کند.

مشاور عالی شهردار تهران همچنین به پروژه‌های کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: پروژه های کوچک مقیاس محله‌ای یکی از رویکردهای اصلی و جدی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹ بود که اعتباری دوهزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده بود که البته در آن نوع برخورد و مواجهه مناطق متفاوت بود و شهرداری منطقه ۱۶ جمله مناطقی بود که در این جهت فعالیت های مناسبی را شروع کرد. امیدواریم این پروژه ها که رضایتمندی زیادی به وجود آورد برای سال ۱۴۰۰ هم تداوم پیدا می‌کند.

مدیرکل حوزه شهردار تهران ادامه داد: بهتر است شهرداری منطقه ۱۶ به موضوعات و پروژه هایی با پلاک و مهر سال ۱۴۰۰ تعریف کند که تا پایان سال و یا تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و به گونه‌ای باشد که عبور از این سده و ورود به سده بعدی به عنوان یک اتفاق مهم در مدیریت شهری توسط مردم شناخته شود.

طرح کاپ مبتنی بر طرح جامع پسماند

او در ادامه این گفتگو با بیان اینکه طرح کاپ طرحی مبتنی بر طرح جامع پسماند است، توضیح داد: طرح جامع پسماند یک طرح ۲۰ ساله است که به زودی در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. این طرح برای اولین بار است که طراحی شده و طرح کاپ برشی از آن طرح ۲۰ ساله است و مفهوم آن این است که پسماند را از مبدا کاهش دهیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه پنج هزار و ۳۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می شود، افزود: این مساله باعث شده در بعضی از مناطق روزی سه بار زباله ها از سطح شهر جمع شود که با هیچ استانداردی در دنیا سازگار نیست و هزینه زیادی به شهر تحمیل می کند. ضمن اینکه در محدوده آرادکوه حجم پسماندی که دفن می شود حدود دوهزار تن است که باید به حداقل برسد.

او یادآور شد: انتظار این است که با اجرای طرح کاپ تا سال ۱۴۰۰ در وهله اول کودکان کار از چرخه جمع آوری پسماند حذف شوند. هرچند در قرادادهای فعلی پسماند نیز قید شده که پیمانکاران نباید کودکان زیر ۱۶ سال را به کار بگیرند و باید این پدیده زشت را از شهر دور کنیم تا کودکان به صحنه واقعی زندگی خود بر گردند. در وهله دوم نیز مخازنی که در سطح شهر از سالها قبل تعبیه شده به نصف کاهش پیدا کند.

او در پایان تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۵۳ هزار مخزن در سطح شهر وجود دارد و طبق هدف گذاری باید تا سال ۱۴۰۰ به نصف کاهش پیدا کند و باید کاری کنیم که زباله از در منازل به گونه ای هدایت شود که دیگر نیازی به این مخازن در سطح شهر نباشد.

خبرنگار: علی سی پی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 7317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =