آتلیه سیحون را در قالب مصوبه حفاظت از میراث معاصر پیگیری می کنیم

شهر: سخنگوی شورای شهر از پیگیری وضعیت آتلیه سیحون در خیابان جمهوری از سوی شورای شهر تهران خبر داد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر درباره وضعیت دفتر هوشنگ سیحون در خیابان جمهوری و آخرین پیگیری های شورای شهر در این باره به شهر گفت: طرحی را در صحن شورا به تصویب رسانده ایم که موضوع آن حفاظت از میراث معاصر است که در همان چارچوب نیز بنا داریم موضوع دفتر هوشنگ سیحون را پیگیری می کنیم. 

او ادامه داد: این طرح در صحن تصویب و به شهرداری ارجاع شده و شهرداری نیز باید طی ۶ ماه  برای آن برنامه عملیاتی بدهد. البته در فاصله ۶ ماه موارد این چنین مانند دفتر کار سیحون را دنبال می کنیم که حفاظت شود.

او با بیان اینکه اشکالات قانونی در این موارد وجود دارد، ادامه داد: دست شهرداری بسته است. اگر بنایی در فهرست میراث فرهنگی ثبت نباشد مالک درخواست تخریب و نوسازی می دهد شهرداری نمی تواند پروانه ساخت ندهد چراکه به دیوان شکایت می کند و دیوان هم شهرداری را مکلف به صدور پروانه می کند.

این عضو شورای شهر گفت: به این ترتیب باید اماکن ارزشمند ثبت میراث فرهنگی شوند و یا اینکه از راه های دیگر حفاظت شوند.

آتلیه معماری سیحون که در دهه سی خورشیدی ساخته شده، یک ساختمان دو طبقه، در خیابان جمهوری و در غرب تقاطع ولی عصر – جمهوری واقع شده است. این ساختمان بعدها به مالک خصوصی دیگری واگذار شد و در حال حاضر چند سالی است که متروک مانده است.البته دخل و تصرف های صورت گرفته در نما و داخل ساختمان آنقدر زیاد است که نادر سیحون (فرزند هوشنگ سیحون )در نگاه اول به تصاویر اخیر بنا، آتلیه پدر را نشناخته است.

هوشنگ سیحون معمار ایرانی و طراح بنای یادبودی آرامگاه بوعلی‌سینا و طراح آرامگاه‌های خیام، نادرشاه افشار، فردوسی و کمال‌الملک بوده ‌است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =