سه ابلاغ مهم برای لیگ رقابتی، اسناد راکد و مهرهای سازمانی

در راستای تحقق حکم ۱۳۷ از برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و به منظور ارتقای کارآمدی و انضباط اداری در شهرداری تهران، سه دستورالعمل جدید با امضای مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ابلاغ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه‌ سرمایه‌ انسانی ‌و امور شورای شهرداری تهران، در راستای تحقق حکم ۱۳۷ از برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و به منظور ارتقای کارآمدی و انضباط اداری در شهرداری تهران، سه دستورالعمل جدید با امضای مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ابلاغ شد.

این دستورالعمل‌ها شامل «لیگ رقابتی مهارت‌های کارکنان»، «ساماندهی مهرهای سازمانی» و «مدیریت اسناد راکد» است که با هدف تقویت سرمایه انسانی، حفظ هویت سازمانی و صیانت از اسناد اداری تدوین و ابلاغ شده‌اند.

دستورالعمل «لیگ رقابتی مهارت‌های کارکنان شهرداری تهران»
دستورالعمل لیگ رقابتی مهارت‌های کارکنان با هدف ارتقای توانمندی‌های فردی و تخصصی، شناسایی استعدادها و ترویج روحیه رقابت سالم تدوین شده است. این طرح به ابتکار مرکز نوسازی و تحول اداری و در چارچوب برنامه‌های توسعه مدیریت استعداد و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی اجرا می‌شود. بر اساس مفاد آن، زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا کارکنان مستعد ضمن ارزیابی مهارت‌های خود، توانایی‌ها و تجارب تخصصی‌شان را در محیطی پویا و سازنده به اشتراک بگذارند. سومین دوره این لیگ از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۴ و با مشارکت حوزه‌های تخصصی آغاز می‌شود.

دستورالعمل ساماندهی مهرهای سازمانی شهرداری تهران
در همین راستا، دستورالعمل ساماندهی مهرهای سازمانی شهرداری تهران نیز با هدف ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای اداری و ارتقای امنیت اسناد ابلاغ شد. این دستورالعمل بر استانداردسازی طراحی، ساخت و نگهداری مهرهای سازمانی تأکید دارد و مقرر می‌دارد کلیه واحدهای تابعه صرفاً در چارچوب ضوابط تعیین‌شده و با تأیید سازمان حراست نسبت به بازطراحی یا اصلاح مهرهای خود اقدام کنند. این اقدام، گامی در جهت تقویت هویت سازمانی و افزایش انضباط اداری محسوب می‌شود.

دستورالعمل مدیریت اسناد راکد شهرداری تهران
همچنین، دستورالعمل مدیریت اسناد راکد شهرداری تهران با هدف صیانت از اسناد و مدارک اداری و نظام‌مند کردن فرآیند ساماندهی، نگهداری و امحای اسناد زائد ابلاغ شد. این دستورالعمل با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و بر اساس قوانین و مصوبات شورای اسناد ملی تهیه شده است. بر اساس آن، اداره مدیریت اسناد مرکز نوسازی و تحول اداری آمادگی دارد با همکاری واحدهای تابعه و سازمان اسناد ملی، نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی اسناد راکد در چارچوب ضوابط قانونی اقدام کند.

ابلاغ این سه دستورالعمل، بخشی از برنامه جامع معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در جهت نوسازی اداری، ارتقای بهره‌وری و بهبود کیفیت نظام مدیریتی شهرداری تهران است که نقش مهمی در افزایش هماهنگی درون‌سازمانی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 73862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =