به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در جریان چهارمین نشست «شهرگفت»، محسن قضاتلو مدیرعامل سازمان با مرور تجربه خدماتی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، گفت: شاید شهروندان تهرانی، سازمان مدیریت پسماند را بیشتر با خدمات روزمره نظافت، رفتوروب و جمعآوری پسماند بشناسند، اما این خدمات حتی در روزهای سخت جنگ هم متوقف نشد. همچنین از نخستین صبح آغاز جنگ، با توجه به مأموریت آواربرداری سازمان در ستاد بحران، تخلیه نخالهها و مدیریت جمع آوری ضایعات اماکن آسیب دیده بر عهده ما گذاشته شد و با توجه با اجرای مانورهای تخصصی در گذشته، تا حدود زیادی آمادگی لازم را داشتیم.
قضاتلو با اشاره به نحوه سازماندهی عملیاتها توضیح داد: مدل اعلام نیازها، ظرفیت ماشینآلات، نحوه اعزام نیروها و حتی تعیین ناظر برای هر صحنه از عملیات – از جمله تجربه میدان تجریش – بهگونهای اجرا شد تا کوچکترین خللی در روند خدمترسانی ایجاد نشود. بطوریکه در خوشبختانه در کنار عملیات آواربرداری، خدمات روزمره رفتوروب در سطح شهر ادامه داشت تا احساس امنیت روانی شهروندان حفظ شده و شهر دچار ناامیدی و رکود نشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند به ساماندهی ماشینآلات نیز اشاره کرد و گفت: از تقسیمبندی ماشینآلات در سکوها و اعزامهای گسترده تا تعیین محلهای تخلیه در محدوده و سپس انتقال به مجتمع یاسینی، همه ظرفیتها برای مدیریت بحران بهکار گرفته شد. بطوریکه در مدت دوازده روزه تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشور، ۵۰۰ عملیات اعزام جهت آواربرداری در مناطق مختلف پایتخت صورت پذیرفت. همچنین پس از جنگ نیز انتقال تجربه به شهرهای دیگر و افزایش تعداد ماشینآلات و نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت.
قضاتلو در پایان تاکید کرد: چه در صلح و چه در جنگ، تهران شهری زنده است و خدمات سازمان مدیریت پسماند به شهروندان در هر شرایطی – حتی در اوج بحران – ادامه دارد.
انتهای پیام/
نظر شما