۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 7396

جلب مشارکت شهروندان کلید موفقیت پروژه های محلی است

دعوت از شهروندان برای مشارکت خیرخواهانه در احداث بوستانها
جلب مشارکت شهروندان کلید موفقیت پروژه های محلی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری،محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران در جریان بازدید از پروژه های توسعه محلی منطقه ۱۷ گفت: معتقدم با جلب مشارکت شهروندان موفقیت پروژه های محلی حتمی است و برای انجام کار خوب باید اراده ،انگیزه و دغدغه وجود داشته باشد و من این دغدغه مندی را در مسئولین شهرداری منطقه ۱۷ مشاهده کردم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، زهرا صدراعظم نوری و دکتر ناهید خداکرمی، رئیس و نایب رییس کمیسیون خدمات شهری،محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران شنبه- ۶دی -در جریان بازدید از پروژه های توسعه محلی منطقه گفت: پروژه های متعددی از جمله پروژه های توسعه محلی را در منطقه ۱۷ شاهد هستیم که هم بعد محیط زیستی و هم بعد توسعه و عمرانی دارد. اجرای درست این پروژه ها خیلی به رضایتمندی شهروندان کمک می کند و می تواند شرایط بهتری را در زیست محله فراهم کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با اشاره به اولویت بندی پروژه های قابل اجرا گفت: اولویت هایی که برای پروژه ها در نظر گرفته شده برگرفته از نیاز شهروندان است و رفع معضلات و مشکلات در سطح منطقه، توجه به موضوعات عمرانی مثل آسفالت، نهرسازی و پروژه های محلی تفرجگاهی، پاتوق های محلی و... که به درستی شناسایی شده اند و انجام آنها باید با سرعت و فوریت و موجب رضایت بیشتر مردم شود.

صدراعظم نوری با اشاره به ساخت دو مدرسه در منطقه ۱۷ گفت: یکی از اقدامات خوب در این منطقه ساخت دو مدرسه به نام های شهید محمد حسین اسدی لاری و شهید زینب اسدی لاری توسط پدر و مادر این دو شهید با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری منطقه ۱۷ در دو محله نیازمند منطقه است که تشکر  می کنم از این اقدام خداپسندانه و چقدر خوب است که کارهای خیر با همکاری مردم صورت بگیرد. این نوع کارها فرهنگ سازی هست که به توسعه مشارکت خیرین در جهت محرومیت زدایی کمک می کند. شهرداری کمک شایانی به شکل گیری این اقدام خداپسندانه و ساخت مدارس خیّری کرده که امیدواریم برخی مشکلات موجود هم رفع شده و به زودی با تغییرات خوبی مواجه خواهد بود.

او با دعوت از شهروندان برای کمک خیرخواهانه در محلات تصریح کرد: در محلات نیاز به پارک، کتابخانه، خانه فرهنگ و سرای محله هم هست که خیرین می توانند پیشقدم شوند چرا که توسط خود مردم استفاده می شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت ایمن سازی فضای بی دفاع شهری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد منطقه و مدیریت جدید راجع به این موضوع فکر کرده و دغدغه دارند چرا که تلاش شده مکان های ناایمن و نا امن را شناسایی کرده و در یک برنامه زمانبندی با تامین منابع مالی آنجا را ایمن سازی و دارای امنیت بکنند مثلا زیر گذرهایی که در برخی نقاط دیده می شود یا به دلیل دو خط آهن تهران تبریز و تهران اهواز کلنی هایی که در این مکان ها هست و فضا های بی دفاعی که در این دو خطوط وجود دارد توسط شهرداری منطقه شناسایی شده و قرار است این مکان ها به یک فضای کار و فعالیت یا مکانی ایمن و امن که امکان بزه اجتماعی در آن نباشد تبدیل شوند تا برای همه شهروندان به خصوص گروه های آسیب پذیر مثل کودکان،دختران و زنان امنیت و آرامش حاکم شود.

او با تمجید از پویایی شهرداری منطقه ۱۷ در انجام پروژه ها و بهبود وضعیت دارالشهدای تهران تاکید کرد: برای انجام کار خوب باید اراده ،انگیزه و دغدغه وجود داشته باشد و من این دغدغه مندی را در مسئولین شهرداری منطقه ۱۷ مشاهده کردم.

توسعه منطقه با جلب مشارکت شهروندان

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ نیز در جریان این بازدید گفت:امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بخش زیادی از پروژه های توسعه محلی را افتتاح کنیم و مبنایی برای فعالیت ها و نگاه بلندمدت تر به توسعه منطقه و فعالیت های سال آینده باشد. در جریان ملاقات هایی که با افراد متعدد در منطقه ۱۷ داشتیم به این نکته رسیدیم که این منطقه ویژگی های متفاوتی دارد.اصطلاحی در منطقه حکمفرماست که منطقه ما منطقه ترین هاست.از ثروتمند ترین تا محروم ترین ها و  از کنش گران اجتماعی تا منفعلین اجتماعی را در منطقه داریم که باید در خور این فعالیت ها اقدامات موثرتری انجام دهیم.

او با بیان اینکه  تا کنون ۱۱ جلسه ای  با ذینفعان و موثرین منطقه برگزار شده و دو حرکت "شهر خوب شهر ارتباطی" و "محرومیت زدایی و انسجام در موضوع محرومیت زدایی" در منطقه رقم خورده است گفت: هر دوشنبه در دیدارهای عمومی با مردم  به بررسی موضوعات مختلف مطرح شده از سوی مردم که عموما مربوط به شهرسازی است می پردازیم.در بحث "شهر خوب شهر ارتباطی" و در بحث "محرومیت زدایی" می خواهیم همه موثرین منطقه را همسو با هم کنیم و سه شنبه ها را به موضوع ارتباط با گروه ذینفع منطقه مثل کسبه، خیرین، سرمایه گذاران، خانواده شهدا و... اختصاص دهیم و حتی با بزهکاران ارتباط فعالانه بگیریم نه منفعلانه و از تهدید فرصت بسازیم.

 اعضای کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران از پاتوق محله ارژنگیان، طرح شارباغ نیلوفری، مدارس خیّری شهید رحیمی و فارابی، تعریض گذر زیرپل برادران شهید حسنی،نهرسازی خیابان فرخنده و پیاده روسازی خیابان نیک نفس بازدید کردند.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 7396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =