۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 7398

یادداشت تصویری یازدهم

مدیریت واحد شهری حلقه مفقوده افزایش تاب آوری

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیرت بحران تهران
مدیریت واحد شهری حلقه مفقوده افزایش تاب آوری

تاب آوری را می توان مهم ترین امر در بحث مقابله با مخاطرات طبیعی و انسانی برشمرد و در کلانشهرهای جهان به مدیریت واحد شهری به عنوان مهم ترین اصل در افزایش تاب آوری شهر ها توجه شده است.

کلانشهرهایی مانند تهران، با این وسعت، جمعیت و سازمان های مختلفی که در آن حضور دارند و درگیر هستند مدیریتی غیر از مدیریت واحد شهری به معنی واقعی کلمه آن که همان مدیریتی هماهنگ کنند و دلسوزانه است نمی توان داشت و در مدیریت واحد شهری نباید به دنبال مقصر بود.

 مدیریت واحد شهری برای افزایش تاب آوری باید به گونه ای باشد تا تمام سازمان ها را در کنار هم قرار دهد و باید به این نکته اشاره کنم که در تمامی کلانشهر ها به دلیل آن که شهرداری ها نزدیکتر از هر نهادی به مردم هستند مدیریت واحد در برابر مخاطرات را بر عهده دارند و برنامه ریزی آن را انجام می دهند.

امروز که شاهد از بین رفتن شورای هماهنگی هستیم سازمان مدیریت بحران نقش اساسی در ایجاد هماهنگی بین دستگاهی دارد و ذکر این نکته ضروری است که هرچه از مدیریت واحد شهری دور شویم و این مدیریت شکل نگیرید مردم بیش از گذشته در معرض آسیب قرار می گیرند.

اگر بخواهیم میزان تاب آوری در مقابله با کرونا را بسنجیم و مورد ارزیابی قرار دهیم به نظر من این آمادگی در حدود ۵۰ درصد است و به عقیده من در مقابله با این ویروس می توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر بخواهم میزان تاب آوری در کل کشور را ارزیابی کنم و به آن از ۱ تا ۲۰ نمره ای دهم به آن نمره ۹ یا ۱۰ می دهم.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 7398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =