٢ جوان عامل آتش سوزی بوستان ولایت بودند

شهر:آتش سوزی منسوب به بوستان ولایت در زمین های بایر اطراف این بوستان بوده به طوری که حتی یک نهال هم آسیب ندیده است. عامل آن نیز دو جوان بودند که توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

 سید ابوالفضل موسوی رییس اداره فضای سبز منطقه ١٩ در گفتگو با شهر در تشریح جزییات وقوع حریق در محدوده بوستان ولایت گفت: قسمتی که دچار حریق شده خارج از فضای سبز محدوده بوستان ولایت و یک زمین بایر بوده است.‌

او با بیان اینکه در داخل بوستان ولایت چند قطعه زمین بایر وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به بارش هایی که صورت می گیرد هر ساله شاهد رویش علفهای هرز در این منطقه هستیم امسال نیز با توجه به اینکه میزان بارندگی ها افزایش پیدا کرده شاهد افزایش رویش علفهای هرز در این زمین ها هستیم .

موسوی با بیان اینکه پیش بینی می‌شد با خشک شدن علفهای هرز شاهد افزایش احتمال وقوع حریق در این منطقه باشیم، عنوان کرد: به همین منظور با دستگاههای مخصوص ( گریدر) محدوده های آتش بر ایجاد کردیم تا اگر در این منطقه حریق ایجاد شد شاهد سرایت آن به فضای سبز و درختان نباشیم.

او با بیان اینکه کندن علف های هرز به همین منظور در دستور کار قرار گرفته بود، تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد دوجوان به این منطقه که کمتر مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد، وارد شده‌اند و اقدام به آتش سوزی کرده بودند که بر اساس اطلاعات رسیده توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

موسوی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی بلافاصله پس از بروز حریق در محوطه حاضر شدند، افزود: با حضور عوامل شهرداری و آتش نشانان خوشبختانه هم اکنون حریق به صورت کامل در منطقه اطفاء شده است.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۹ درباره میزان مساحت فضایی که دچار حریق شده است، توضیح داد : البته در حال حاضر امکان پیش بینی میزان مساحتی که دچار حریق شده است وجود ندارد اما شواهد چشمی نشان می دهد چیزی کمتر از پنج هکتار دچار آتش‌سوزی شده که خوشبختانه حریق به هیچ یک از درختان یا فضای سبز آسیب نرسانده و حتی یک نهال هم آسیب ندیده است.

خبرنگار: الهه خانی

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =