به گزارش شهر به نقل از روابطعمومی معاونت برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، دستورالعمل جامع «تکریم اربابرجوع و جلب رضایت شهروندان» با هدف ارتقای کیفیت خدمات، استقرار نظام پاسخگویی شفاف و شهروندمحور، ایجاد نظاممندی در فرآیندهای اداری و افزایش رضایت شهروندان تدوین و در تمامی مناطق ۲۲ گانه، سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران به اجرا درآمده است.
در چارچوب این دستورالعمل، همه واحدهای شهرداری موظف شدهاند با استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی، شفافسازی فرآیندها، آموزش کارکنان و انجام رضایتسنجی مستمر از شهروندان، زمینه پاسخگویی مؤثر، سریع و دقیق را فراهم کنند.
همچنین در ساختار جدید، «کمیته تکریم اربابرجوع» و «دبیرخانه تکریم اربابرجوع شهرداری تهران» در زیرمجموعه مرکز نوسازی و تحول اداری ایجاد شده است تا وظیفه نظارت، ارزیابی و راهبری اجرای طرح را بر عهده داشته باشند. نتایج حاصل از ارزیابیهای دورهای نیز بهعنوان یکی از شاخصهای اصلی عملکرد مدیران در نظام تحول شهرداری لحاظ خواهد شد.
در این دستورالعمل تأکید شده است که تکریم شهروندان صرفاً به معنای خوشبرخوردی نیست، بلکه شامل تسهیل، تسریع و شفافسازی در کل زنجیره خدمترسانی، از طراحی فرآیند تا پاسخ نهایی به شهروند میشود.
با اجرای این دستورالعمل، شهرداری تهران گام مهمی در مسیر تحقق عدالت شهری و اعتمادسازی میان مردم و مدیریت شهری برداشته است و انتظار میرود با همکاری همه مدیران و کارکنان، چهرهای نو از شهرداری در ذهن شهروندان شکل گیرد؛ نهادی پاسخگو، اخلاقمدار و خدمتمحور.
انتهای پیام/
نظر شما