به گزارش شهر؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی درخصوص چند و چون اجرای قانون هوای پاک گفت: در سال ۱۴۰۱ در قانون حمایت از صنعت خودرو در ماده ۴ و ۱۱ بحث واردات خودروی نو و کارکرده از سوی مجلس مطرح شد. قطع به یقین کوتاهی دولت و وزارت صمت در اجرای وظایف مانع از واردات شد.
وی ادامه داد: مهمتر از این موضوع حمل و نقل عمومی است. براساس سند حمل و نقل و حمایت از شهرداری ها و دهیاریها و همچنین در بحث توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی اگر ما به مردم در شهرها خصوصا کلانشهرها می گوییم از خودروی شخصی استفاده نکنید، اول باید ناوگان حمل و نقل عمومی سریع و ارزان را در دسترس مردم بگذاریم بعد چنین درخواستی داشته باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بنا بود که در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ هزار دستگاه اتوبوس با سوخت پاک در شهرهای بزرگ چه برقی چه گازسوز برسیم، گفت: الان ما شاهد هستیم این آمار در حال حاضر از ۲۲٫۰۰۰ دستگاه در شهرهای بزرگ نه تنها افزوده نشده بلکه به ۱۲ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.
وی در پایان بیان کرد: مجلس وظیفه نظارتی دارد و باید در این بخش قوی عمل کند زیرا آلودگی هوا شوخی نیست و نسل آینده ما را به خطر میاندازد.
انتهای پیام/
نظر شما