رکابزنی شبانه مدیران شهری منطقه۱۷

مهمترین برنامه معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ برای بزرگداشت یاد آن شهید والا مقام برنامه ای تحت عنوان "به وقت حاج قاسم" بود که همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و در آن مدیران شهری و جمعی از علاقه مندان مکتب سلیمانی، مسیر میدان شهدای مدافع حرم تا مقبره الشهدای بوستان ابوذر را رکاب زدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی شهردار این منطقه با اشاره به جزئیات برنامه های ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مهمترین برنامه "به وقت حاج قاسم" به گرامیداشت لحظه شهادت آن شهید بزرگوار می پردازد. ساعت ۱.۲۰ بامداد ۱۳ دی سال گذشته بود که حاج قاسم به شهادت رسید و ما با عنوان لحظه عروج در همان لحظه با قرائت قران و دعا یاد سردار رشید اسلام را گرامی داشتیم.

لطفی با بیان اینکه این برنامه با رکابزنی آغاز شد گفت: معاونین و شهرداران نواحی و دبیران شورایای با همراهی پایگاه های بسیج در قالب گروهی ۳۵ نفره دوچرخه سوار از میدان شهدای مدافع حرم تا ورودی مقبره الشهدا را رکاب زده و سپس در کنار مقبره شهدا شاهد برگزاری مراسمی بودیم که جمع کثیری از مردم منطقه نیز در آن شرکت داشتند و سپس برنامه لحظه عروج اجرا شد.

شهردار منطقه ۱۷ به برنامه های دیگر برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: ایستگاه فرهنگی در میدان ابوذر با پخش سرودهای انقلابی،توزیع پوستر سردار سلیمانی و وصیت نامه آن شهید و همچنین انتشار و توزیع بیش از ۱۰ هزار کارت پستال با مضامین سردار سلیمانی از دیگر برنامه ها بود.

لطفی به برگزاری نمایشگاه "مرد میدان" در نقاط مختلف منطقه ۱۷ اشاره کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه از حیاط شهرداری منطقه ۱۷ آغاز شده و قرار است در چند نقطه دیگر منطقه مانند صحن امامزاده حسن(ع)، مقبره الشهدا و... ادامه داشته باشد.

او یکی از برنامه های ویژه معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ برای بزرگداشت سردار سلیمانی را ایستگاه فرهنگی خودرو نویسی بر شمرد و گفت: با همکاری سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر(ع) شاهد چاپ تصاویر و دلنوشته هایی با مضمون حاج قاسم سلیمانی روی شیشه های ماشین های افرارد داوطلب در میدان زکات بودیم.

لطفی با بیان اینکه فردا یک کارگاه نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود گفت: در این کارگاه هنری (ورک شاپ) چند نقاش حرفه ای و آماتور در بوستان بهاران تصور آن شهید بزرگوار را نقاشی خواهند کرد و چند دانش آموز نیز در کنار آنها تصاویر آن شهید را رنگ آمیزی می کنند.

شهردای منطقه ۱۷ برگزاری مسابقه با مضمون زندگی نامه و آرمان های حاج قاسم سلیمانی،برگزاری همایش پیاده روی با همکاری ادارات سلامت و بانوان منطقه ۱۷ در بوستان بهاران و حرکت کاروان خودرویی در سطح منطقه با پخش سرودهای انقلابی را از دیگر برنامه های بزرگداشت آن شهید والا مقام بر شمرد و تاکید کرد: در سالگرد عروج ملکوتی حاج قاسم سلیمانی از سه شهید مدافع حرم منطقه ۷ به نام های شهید یزدانی،شهید عطایی و شهید بیات با حضور در درب منزل به صورت کاروان خودرو و اجرای مداحی تقدیر شد.

عصر امروز و همزمان با سالروز شهادت «مرد میدان» مراسم سوگواری با سخنرانی یکی از فرماندهان حشدالشعبی در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار می شود.

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 7543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =