شهرداری وظایف پدافند غیرعامل را اجرایی کرده است

شهر: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری تهران ۸ وظیفه محوله در سال ۱۳۹۹ را به سرانجام رسانده و طرح «مدرسه آماده» از پروژه های پدافند غیر عامل است.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای پدافند غیر عامل در پروژه های شهری گفت: کمیته ای در شهرداری به عنوان کمیته پدافند غیرعامل وجود دارد که ریاست آن با معاون امور مناطق شهرداری است و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز دبیرخانه این کمیته است.

او ادامه داد:  در سال ۱۳۹۹ برای این کمیته ۸ وظیفه مشخص شد که شهرداری در حال انجام این وظایف است و بعضی از آنها محقق شده و بعضی دیگر نیز در حال انجام است و مراحل آخر خود را طی می کند.

کرمی با بیان اینکه این موارد برای پروژه های شهری انجام شده است، توضیح داد: در کنار این موارد مانورهای متعددی در همین برنامه وجود داشته است مانند مانور مترو، فناوری اطلاعات و سایر موارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بضاعت شهرداری برای اجرای پدافند غیرعامل در حال حاضر در همین حد بوده و با هماهنگی سازمان پدافند غیر عامل انجام و پیشنهادهای دیگری نیز به سازمان داده شده است که در حال اقدام در این موارد هستیم.

او به طرح «مدرسه آماده» اشاره کرد و گفت: بخش محتوایی عمده این طرح پدافند غیرعامل است و در حال حاضر نیز اقدامات جدیدی را با هماهنگی سازمان انجام می دهیم که درباره آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

طرح مدرسه آماده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مشارکت مستقیم اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اجرایی می شود.

با توجه به ویژگی های جغرافیایی کشور و بویژه شهر تهران در مسئله  مدیریت بحران، طرح «مدرسه آماده» قصد دارد تا با همراهی و همدلی تمام مسئولان و ذینفعان در جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت فرزندان امروز و آینده سازان فردای این کشور، گامی موثر بردارد.

هدف اصلی این طرح ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس شهر تهران برای مقابله با حوادث است و ایجاد زمینه مناسب مشارکت و همکاری سازمان یافته شهروندان، سازمانها و نهادهای مسئول در حوزه مدیریت بحران، تهیه سند کاهش خطرپذیری مدارس شهر تهران، بهبود و توسعه عدالت آموزشی،  تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ تاب آوری در برابر سوانح، افزایش مهارت فردی کارکنان مدارس و دانش آموزان در مواجهه با حوادث و تقویت ساختارهای فعالیت و مشارکت گروهی پرسنل و دانش آموزان مدارس از دیگر اهداف آن است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 7633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =