رفع خطر از گودهای رها شده منطقه ۱۶

شهر: شهرداری منطقه ۱۶ با پیگیری و ابلاغ اخطاریه هایی به مالکان گودهای رها شده و خطرساز از طریق مذاکره با مالکان یا اخذ حکم قضایی و پرکردن ، اقدام به ایمن سازی و رفع خطر از این گودها کرده است.

مسعود شبابانی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۶ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره گودهای پرخطر و رها شده با بیان اینکه پرونده هایی درباره گودهای پرخطر در منطقه وجود دارد که برخی از آنها رفع خطر شده اند و چند مورد از این پرونده ها همچنان در جریان هستند، گفت: یکی از مهمترین این گودها در محله جوادیه با مساحت دو هزار و ۶۳۴ متر مربع واقع شده است که از سال گذشته جلساتی با مالک برگزار شده تا مشکلات این گود را حل کند اما به نتیجه ای نرسید و در نهایت از مرجع قضایی حکم گرفتیم تا اقدام به پرکردن آن کنیم واین اقدام عملیاتی و اجرا شد.

او با بیان اینکه پس از شروع پر کردن گود، سازنده اعلام کرد که مشکل را به زودی حل می کند و تقاضای مهلت چندروزه برای شروع کار کرد، افزود: سقف طبقه منفی سه در این مهلت آماده شد اما دو طبقه از بخش طبقات منفی و پرخطر باقی ماند که پس از آن مجددا سیکل جلسات متعدد تکرار شد ولی در نهایت مالک اعلام کرد که قصد واگذاری پروژه را دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۶ با بیان اینکه این گود تا قبل از ساخت سازه یکی از طبقات منفی ، حدود سه سال بود که رها شده بود، ادامه داد: پس از ارائه توضیحات به دادستان، منتظر حکم هستیم تا مشخص شود به چه نحوی گود را پر کنیم که به سازه آماده شده آسیبی وارد نشود.

شبابانی عنوان کرد: در خیابان مدائن نیز به مالک پروژه ای که سه سال بود بعد از گودبرداری متوقف شده بود و انقضای نیلینگ (سازه نگهبان) آن نیز به پایان رسیده بود مهلت داده شد تا نسبت به ایمن سازی اقدام کند که پس از آن پروژه به یک سازنده واگذار و عملیات ساختمانی آن شروع شد که اکنون در مرحله ساخت سقف سوم است.

او با اشاره به پرونده گود دیگری با مساحت چهارهزار متر مربع در تقاطع بعثت و خیابان تقوی که پنج طبقه منفی دارد و سه سال است که کارگاه آن غیرفعال است، گفت: این گود در ضلع غرب و جنوب که پلاکهای مسکونی قرار دارند خطری ندارد و در ضلع شمال نیز به دلیل عقب نشینی خطر کمتری احساس می شود اما از طرف ضلع شرق همچنان خطرناک است و بر همین اساس اخطارهایی ابلاغ و جلسه ای با مالکین برگزار شد تا آنها بتوانند با حل مشکلات تا پایان سال عملیات ساختمانی را آغاز کنند که البته هنوز شروع به کار نکردند.

او درباره گود دیگری در خیابان صابونیان و با عمق پنج متری در زمینی ۲۳ هزار متری متعلق به بنیاد صدوق وجود دارد که حدود ۱۶ سال است رها شده، توضیح داد: با مالکین این گود جلسات متعددی برگزار شد و پس از آن چند بلوک در یک قسمت از گود به ام بخش دیگری از گود باقی ماند که سال گذشته دیوار ضلع غربی این گود که به خیابان صابونیان باز می شود دچار ریزش شد و شهرداری منطقه برای رفع خطر اقدام به پر کردن بخش خطرآفرین گود کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۶ در پایان با اشاره به گود دیگری در یک زمین دوهزارمتری متعلق به شهرداری که در حال حاضر به آموزش و پرورش واگذار شده، یادآور شد: نیلینگ و سازه نگهبان این گود انجام شده و آموزش و پرورش به دنبال انجام پروسه اداری آن است که به صورت بارگذاری یا واگذاری به فروش برساند. از آنجا که سکونتی در اطراف این گود وجود ندارد خطری نیز در این باره احساس نمی شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 7680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =