وجود ۱۰۰ پروژه مشارکتی مشکل‌دار در مناطق

شهر: حدود ۱۰۰  پروژه مشارکتی در سطح مناطق وجود دارد که بین ۹ تا ۲۵ سال قدمت دارند و از آنها به عنوان پروژه مشکل‌دار یاد می شود.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، از وجود حدود ۱۰۰  پروژه مشارکتی در سطح مناطق خبر داد که به گفته او؛ بین ۹ تا ۲۵ سال قدمت دارند و از آنها به عنوان پروژه مشکل‌دار یاد می شود.

آنطور که بنار توضیح داده است: برخی از پروژه‌ها به دلیل طولانی شدن، توجیه اقتصادی ندارد و برخی از شرکا هم فوت کرده‌اند و برخی هم در تحولات اقتصادی ورشکست شده‌اند. مواردی هم وجود دارد که شریک شهرداری هم سهم شهرداری را پیش فروش کرده و هم متواری شده است، درواقع شهرداری تهران در چنین پروژه‌هایی تضاد منافع با شرکا دارد.

او نبود نظارت دقیق در دوره های گذشته مدیریت شهری را سبب رشد سرطانی پروژه‌ها در ۱۰ سال اخیر، دانست و گفت: اکنون پروژه‌هایی وجود دارد که ۱۰ سال از انعقاد قرارداد آن می‌گذرد اما کلنگ زده نشده و سرمایه گذار هم کاری انجام نداده است و ادعای مالکیت هم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، افزود: پروژه‌های اینچنین زیاد هستند که مهم‌ترین آن‌ها باران در منطقه چهار و پارکینگ طبقاتی دربند و برخی از پروژه‌های مناطق ۹ و ۱۰ است که شریک ادعای مالکیت کرده و ماهم شکایت کردیم و با رأی قاضی و براساس ماده ۳۸ توانستیم برخی از آنها را تعیین تکلیف کنیم.

خبرنگار: فریبا رحمانی 

۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 7687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =