حسینی میلانی: اطلاعات شاخص پایش وضعیت ترافیک (TQI) منتشر شود

سید آرش حسینی میلانی، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز-١٧ دی- ازشرکت کنترل ترافیک شهر تهران بازدید و در جریان آخرین وضعیت این شرکت و اقدام انجام شده از سوی آن قرار گرفت.

به گزارش شهر، در این بازدید که حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و مشاوران کمیته محیط‌زیست نیز حضور داشتند، کورشجدی ثانی به تشریح وظایف، ماموریت و اقدامات و آخرین وضعیت شرکت کنترل ترافیک شهر تهران پرداخت و گفت: مهمترین ماموریت شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، فراهم کردن ابزاری مؤثر و هماهنگ جهت مدیریت یکپارچه و هماهنگ حمل و نقل و ترافیک، مدیریت به هنگام ترافیک، استفاده از تکنولوژی‌های نوین مخابراتی و فناوری اطلاعات جهت هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است.

او به حداکثر رساندن ظرفیت قابل دسترس شبکه معابر، به حداقل رساندن تاثیر وقایع و مدیریت بحران‌های ترافیک، ارائه راهکارهای تنظیم تقاضای سفر، تسهیل خدمات فوریت‌های شهری، ایجاد و حفظ اعتماد عمومی به مدیریت یکپارچه ترافیک، مشارکت درسیاستگذاری سیستم مدیریت ترافیک، اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای متغیر خبری، کشف و رسیدگی به حوادث ترافیکی با استفاده ازدوربین‌های نظارت تلویزیونی توسط مرکز اصلی و مراکز کنترل ترافیک محلی و مراکز نظارت تونل‌های شهری را از اهم اقدامات مرکزکنترل ترافیک شهر تهران دانست.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران بهره‌برداری از تونل‌های شش‌گانه شهر تهران و پل شهید صدر، سامانه ثبت تخلف سرعت،سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سامانه‌های ثبت تخلف ورود خودروهای سنگین به داخل تونل‌ها و پل‌های شهری، ثبت تخلف عبورغیرمجاز از خطوط اضطرار تونل‌ها و پل‌های شهری، سامانه ثبت تخلف تردد غیرمجاز از مسیرهای ویژه اتوبوس و نصب و راه‌اندازی سامانه ‌های نظارت تصویری (CCTV) از جمله ماموریت‌های شرکت کنترل ترافیک تهران برشمرد.

جدی ثانی در ادامه آخرین وضعیت تجمعی تجهیزات ITS را تشریح و اقدامات انجام شده شرکت کنترل ترافیک تهران در نصب وراه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری شهری و ساختمانی، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نصب،راه‌اندازی سامانه‌های پلاک‌خوان در میدان میوه و تره‌بار مرکزی، سازمان بهشت‌زهرا (س)، سازمان مدیریت پسماند، پایانه‌های اتوبوسرانی و نصب و راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز را اعلام کرد.

او با اعلام اقدامات انجام شده از سوی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برای کاهش آلاینده‌ها، آخرین اقدامات انجام شده از سوی اینشرکت برای به دست آوردن شاخص پایش وضعیت ترافیک تهران (TQI) و طول معابر را در سه محدوده مرکزی تهران، طرح کاهش کل شهر تهران را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با تشریح اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی و نوسازی چراغ‌های سطح شهر، از عزم این شرکت برای هوشمندسازی چراغ‌های تقاطع‌ها و خارج شدن آنها از حالت دستی خبر داد و بر نیاز جدی تونل‌های شش گانه شهرتهران به نوسازی و تعمیرات اساسی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر از مسئولان شرکت کنترل ترافیک سوالاتی درباره تعداد وآخرین وضعیت دوربین‌های این شرکت در محدوده طرح ترافیک، طرح کاهش، رینگ پیرامونی شهر تهران و مبادی ورودی شهر و نیازها وکمبودهای موجود در این باره پرسید و از برآوردهای مالی برای رفع این کمبودها و همچنین تعمیرات و نوسازی تونل‌های شش گانه شهرتهران مطلع شد.

حسینی میلانی مقابله با آلودگی هوای تهران، صیانت از فضای سبز و مدیریت پسماند را سه موضوع کلیدی محیط‌زیستی تهران برشمردو گفت: موضوع آلودگی هوا تهران ارتباط عمیق و بهم‌پیوسته‌ای با مسئله ترافیک شهر تهران دارد. خوشبختانه شورای پنجم نسبت به مقابله با آلودگی هوا و رفع معضلات ترافیکی اهتمام جدی دارد و اقدامات مهمی مانند اجرای طرح کاهش و LEZ در این دوره سرانجام اجرایی شد.

او با بیان اینکه اجرایی شدن طرح کاهش بدون مورد پشتیبانی قرار گرفتن اطلاعات ترافیکی ممکن نبود، گفت: شرکت کنترل ترافیک شهرتهران نقش مهم و کلیدی در حفاظت از محیط‌زیست شهر تهران دارد. از سوی دیگر، شرایط کلانشهری چون تهران به سمتی است که بایدبا توجه به مقتضیات کلانشهر تهران برای حضور خودروها در محدوده مرکزی شهر محدودیت‌هایی جدی ایجاد کرد که زیرساخت‌های آنرا شرکت کنترل ترافیک ایجاد می‌کند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران حل معضل ترافیک را یکی از دو اولویت اصلی شهروندان تهرانی برشمرد و گفت: مردم نسبت به وضعیت ترافیکی شهر تهران کلافه هستند و حل آن جزو مطالبات اصلی آنها است. شرایط به گونه‌ای است که عمده شورایاران، ترافیک را از ابرچالش‌های اصلی محلات و مناطق مختلف تهران برشمرده‌اند.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه پیوند ترافیک و آلودگی هوا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بحث‌های ترافیکی به جان و سلامت مردمارتباطات دارد، بیان کرد: همانطور که ستون فقرات برنامه کاهش آلودگی، توسعه حمل و نقل عمومی است، شبکه نظارت ترافیکی نقش شبکه عصبی آن را ایفا می‌کند که بدون نقش‌آفرینی آن نمی‌توان شرایط ترافیکی را بهبود و مساله آلودگی هوای تهران را حل کرد.

او با بیان اینکه عمده خدمات انجام شده از سوی شرکت کنترل ترافیک از سوی مردم دیده نمی‌شود، عنوان کرد: شاخص پایش وضعیت ترافیک تهران (TQI) شاخص مهمی است که اطلاع‌رسانی آن به تفکیک مرکز شهر، محدوده طرح کاهش و کل شهر به صورت منظم وترجیحا روزانه می‌تواند موجب آگاهی عمومی و ایجاد حساسیت لازم در سطح اجتماعی شده و زمینه انجام اقدامات جدی برای مقابله باآلودگی هوا شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری ادامه داد: هم‌اکنون ترافیک،‌ آلودگی هوا و شیوع ویروس کرونا تبدیل به زنجیره‌ای از مسائل شده‌اند که به یکدیگر ارتباط پیدا کرده و نسبت به آنها در سطح اجتماعی حساسیت و آگاهی ایجاد شده است. اکنون فرصت خوبی است که شاخص پایش وضعیت ترافیک تهران منتشر شده و از بروز تصورات غلطی همچون نقش اندک خودروها درکاهش آلودگی جلوگیری شود.

حسینی میلانی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ترافیکی، توجه به ایمنی تونل‌های شش گانه و پل شهید صدر را ضروری برشمرد و بر مساعدت شورا  در این زمینه تاکید کرد.

او با اشاره به رخداد تهران 1400 بیان کرد: آلودگی هوای تهران  و همزاد آن یعنی ترافیک قدمتی 50 ساله دارد و  به همین خاطر لازم است تاریخچه ترافیک در تهران در رخداد تهران 1400 عمومی‌سازی شده و قهرمانان، نام‌آوران و زحمت‌کشانی که در حوزه ترافیک خدمت کرده ‌اند به مردم معرفی شوند.

رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در پایان از شرکت کنترل ترافیک تهران خواست زمینه انتشار اطلاعات مربوط به شاخص پایش وضعیت ترافیک تهران (TQI) تا ابتدای سال آینده فراهم شده و از آن زمان، این اطلاعات به‌روز و به شکل روزانه به راحتی در اختیار شهروندان و گروه‌های مرجع قرار بگیرد.

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 7696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =