پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله های مرکزی شهر تهران آغاز شد

شهردار منطقه ۱۱ از آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در راستای طرح " هم-سایه-هم" و اجرای این پویش در محله حشمت الدوله خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: پویش طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله حشمت الدوله به صورت کمپین و ایجاد شبکه ای اجتماع محور با مشارکت و همراهی مدیریت محله و شورایاران انجام خواهد شد.

آبادیان افزود: آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله حشمت الدوله پاسخی به شهروندان برای بالا بردن کیفیت زندگی شهرنشینی با مشارکت خود آنان است.

شهردار منطقه ۱۱ با توجه به رشد زندگی شهر نشینی و عدم آشنایی بسیاری از شهروندان از مقررات و قواعد آپارتمان نشینی بیان کرد: پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی یکی از ضرورت های عینی در فضای اجتماعی شهروندی است  و در عین حال افزایش کیفیت زندگی همسایگی بین شهروندان را موجب می شود. آپارتمان خود یک جامعه کوچکتر در اجتماع است که به گزارش ایسپا در سال ۹۹ مواردی چون ناآگاهی همسایه ها از قوانین آپارتمان نشینی، عدم رعایت نظافت و بهداشت راه پله ها و راهروها –استفاده شخصی از فضای مشترک –بازی و سر و صدای کودکان –عدم پرداخت هزینه شارژ یا هزینه های مشترک جزء عوامل نارضایتی از نظر مردم شناسایی شده است.

او در تشریح اقدامات  پیش رو طرح هم-سایه-هم   با هدف تسهیل گری در محله پایلوت منطقه ۱۱ گفت : این پویش با به کار گیری ابزارهای تبلیغاتی و مشوق های اجتماعی در جهت پایدار سازی رفتار شهروندی با تاکید بر رویداد همسایگی انجام می شود. هدف از تعریف این رویدادها در این طرح آشنایی با قوانین و حریم خصوصی –افزایش مسئولیت پذیر اجتماعی –ارتقاء روحیه مشارکت ومدیریت پسماند می باشد. امید است با همکاری معتمدین محلی و شورایاران بتوانیم با شروع این پویش قدمی در جهت رفاه و آسایش شهر نشینی در میان شهروندان برداریم.

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 7765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =