۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 7858
تازه‌ترین خبرها در حوزه تاکسیرانی پایتخت؛ از نوسازی تا بیمه

یکی از از موضوعات مهمی که اکنون با آن درگیر هستیم بحث بیمه تاکسرانان است. اکنون ۱۵ هزار تاکسیران در تهران داریم که بیمه نیستند.

در دوره مدیریت جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و ارتباطات مناسب با مجلس شورای اسلامی و با حضور شهردار تهران جلساتی با نمایندگان شهر تهران در مجلس داشتیم جلساتی با نمایندگان کمیسیون عمران در مجلس داشتیم و جلساتی هم با نایب رییس مجلس داشتیم که در نتیجه این جلسات رایزنی‌های خوبی با مجلس انجام شد که نوید آن را می‌دهیم اگر آنچه در حوزه حمل و نقل و ترافیک مطرح شد، در بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب شود، انقلاب عظیمی در حوزه حمل و نقل عمومی نه فقط در تهران بلکه در کل کشور ایجاد می‌شود.

جلساتی هم با آقای محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه داشتیم درباره حمل و نقل عمومی که در پی آن هزار میلیارد برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، متروی شهری و اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

هیچ گونه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه نخواهد شد مگر با هماهنگی وزارت کشور که تاکنون این مجوز داده نشده است.

یکی از از موضوعات مهمی که اکنون با آن درگیر هستیم بحث بیمه تاکسرانان است. اکنون ۱۵ هزار تاکسیران در تهران داریم که بیمه نیستند. سال قبل تفاهمی بین شهرداری و سازمان تامین اجتماعی برقرار شده که براساس آن تاکسیرانانی که جایگزین می‌شوند را معرفی کنیم و بابت خروج یک تاکسیران یک تاکسیران جدید بیمه شود. سال گذشته هفت هزار اسم از کل کشور به سازمان تامین اجتماعی معرفی شد که حدود دو تا سه هزار نفر از آن‌ها از تاکسیرانان تهرانی بودند اما متاسفانه با وجود تمام تلاش ها بیمه برای این افرد تحقق پیدا نکرده است. قول‌های بسیار مساعدی به ما داده شده است و جلساتی هم در این راستا برگزار شده است و قول داده اند این کار انجام شود. این نوید را به تاکسیرانان می دهیم که مساله بیمه امسال حل خواهد شد اما متاسفانه تاکنون این مشکل حل نشده است. تاکسیرانان با چالش بیمه مواجه هستند و اگر این مشکل حل نشود لطمات جبران ناپذیری بر تاکسیرانی وارد شود.

یکی دیگر از مشکلات ما در شرایط فعلی استفاده از ماشین‌های تاکسی است که به عنوان ماشین زیرپای برخی افراد قرار گرفته است. که از کارت سوخت و امکانات تاکسی استفاده می‌کنند. در این زمینه با شرکت کنترل ترافیک تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که تمام تاکسی هایی که در چرخه حمل و تقل عمومی حضور ندارند شناسایی شوند و با پلیس راهور هم هماهنگ شده است که این تاکسی ها  تا چند ماه دیگر شناسایی شده و به چرخه حمل و نقل بازگردد. اگر به موردی برخورد کردیم که به چرخه بازنگشت پروانه تاکسی و کارت سوخت آن باطل می شود.

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 7858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =