۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 7860

جدیدترین آمار تفکیکی بافت فرسوده در سایت داده‌نمای شهرداری تهران

وسعت ۴۸۰ هکتاری بافت فرسوده در منطقه ۱۲

مناطق ۱۰، ۱۱ و ۱۴ بعد از منطقه ۱۲ به ترتیب دارای بیشترین میزان بافت فرسوده اند
وسعت ۴۸۰ هکتاری بافت فرسوده در منطقه ۱۲

شهر: آمار می‌گوید؛ از ۳۱ هزار و ۵۱۰ بلوک کل شهر تهران، چهار هزار و ۸۴۵ بلوک در بافت فرسوده هستند و منطقه ۱۲ بیشترین وسعت بافت فرسوده را دارد.

به گزارش شهر، آمار نشان می‌دهد  دستکم تا پارسال چیزی نزدیک به ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. از ۳۱ هزار و ۵۱۰ بلوک کل شهر تهران، چهار هزار و ۸۴۵ بلوک در بافت فرسوده هستند. آنطور که سایت داده نمای شهرداری تهران از میزان نوسازی و وسعت بافت فرسوده تا سال ۱۳۹۸ گزارش داده است، وسعت بافت فرسوده در تهران ۲ هزار و ۴۷۷ هکتار است و ۴۰ درصد از این بافت نوسازی و احیا شده است.

بلوک‌های شهری فضایی است که توسط ساختمان‌های شهر ایجاد شده ‌است و ابتدایی‌ترین واحد بافت شهری محسوب می‌شود. یک بلوک شهری می‌تواند مجموعه‌ای از یک یا تعدادی زمین یا ساختمان با مالکیت‌های مستقل باشد. اما در میان این حجم از بافت فرسوده کدام مناطق ۲۲ گانه تهران سهم بیشتری دارد؟ سایت داده نمای شهر تهران در تازه‌ترین آمارهای منتشر شده خود، اعلام کرده منطقه ۱۲ تهران با ۳۲۰ بلوک و وسعت ۴۸۰ هکتار بیشترین وسعت بافت فرسوده را در خود جای داده است. منطقه ۱۰ با ۳۲۰ هکتار، منطقه ۱۱ با ۲۷۰ هکتار و منطقه ۱۴ با ۱۹۰ هکتار بافت فرسوده در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار در شرایطی است که سهم منطقه ۱۲ از نوسازی و احیای بافت فرسوده کمتر از یک درصد است اما منطقه ۲۱ با دارا بودن پنج بلوک در بافت فرسوده بیشترین میزان نوسازی را از آن خود کرده است.  

تا پایان سال ۱۳۹۸، منطقه ۱۰ با داشتن ۶۱۹ بلوک از هزار و ۸۰۳ بلوک، بیشترین و منطقه ۲۲ با ۳ بلوک کمترین سهم از نظر تعداد بلوک را از بافت فرسوده دارد. منطقه ۱۵ با ۵۶۰، منطقه ۱۲ با ۵۴۱، منطقه ۱۴ با ۵۳۲ بعد از منطقه ۱۰ بیشترین تعداد بلوک را در بافت فرسوده دارند. منطقه‌های ۲۱، ۴ و ۶ هر کدام با پنج بلوک بعد از منطقه ۲۲ دارای کمترین میزان بلوک در بافت فرسوده هستند.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 7860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =