دانش منبعث از کاربست، مانع تکرار اشتباهات است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران معتقد است که جشنواره خشت طلایی تهران به اشتراک دستاوردها در مدیریت شهری و افزایش دانش در این زمینه منجر خواهد شد.

کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با شهر درباره  پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران و تاثیر آن بر شهر و مدیریت شهری گفت: من فکر می کنم این جشنواره که پنجمین دوره آن را برگزار می کنیم، چند تاثیر مشخص می تواند داشته باشد؛ یکی اینکه در نهادهای حرفه ای و دستگاه هایی که مشغول کار اجرایی هستند؛ کمک کند تا در اولویت بندی، اشتراک و همگرایی ایجاد شود و نهادهایی مثل شهرداری ها و سازمان های اجرایی بتوانند به یک نقطه مشترکی برسند و این خود می تواند تاثیر خیلی مهمی روند اداره شهر داشته باشد.

او افزود: دومین تاثیری که جوایزی مانند خشت طلایی می توانند داشته باشند به اشتراک گذاری تجارب و دانش به دست آمده است. چون بخش عمده ای از دانش حوزه برنامه ریزی شهری و طراحی شهری از آنچه بدست می آید که در حوزه کاربست حاصل می شود و شاید این دستاورد بی بدیل و منحصر به فردی باشد که نهادها و سازمان ها بتوانند حرفه مند از یکدیگر بیاموزند و بدانند که هر کدام چه کاری انجام می دهند و این باعث می شود که از تکرار تجربیات اشتباه جلوگیری و درباره تداوم و هم افزایی نتایج مثبت هم یک اتفاق نظری حاصل شود.

علی اکبری اضافه کرد: سومین تاثیر این جشنواره این است که کمک می کند تجربیات خوب دیده شوند و مورد ارزیابی و ارزش گذاری قرار بگیرند و این می تواند برای سازمان های مجری انگیزه مضاعفی را برای تکرار و تداوم آن ها ایجاد کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 7921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =