جوایز بین‌المللی سبب تغییر نگرش مدیران می‌شود

شهر: در سال های اخیر، تغییر نگرش به سمت انسان محوری را، هم در اقدامات نمادین مانند سه شنبه های بدون خودرو داشتیم و هم به لحاظ اجرایی، در توسعه شبکه پیاده روی و دوچرخه سواری در تهران، اصفهان و بسیاری از شهرهای مشاهده شد و موفق هم عمل کرد، درواقع بازخورد خوبی در میان شهروندان داشت.

شهاب الدین کرمانشاهی، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران در گفتگو با شهر، با اشاره به برگزاری رویدادهای بین المللی از جمله خشت طلایی تهران و تاثیر آن بر حوزه آکادمیک، بیان کرد: این رویدادها سبب می شود تغییر و رخدادی بزرگ برای بخش های پژوهشی و اجرایی رخ دهد. درواقع  برای اهداف و سوگیری هایی که درست هستند، جوایزی تعریف می شود که نیروهای متفرق در زمینه علمی و آکادمیک را برای به نتیجه رسیدن، همگام و هم جهت می‌کند. بنابراین جوایزی که مثلا در حوزه تخصصی حمل و نقل پایدار است؛ سبب تغییر رفتار در مدیران اجرایی و تغییر جهت در حوزه آکادمیک می شود و پژوهش ها و اقدامات اجرایی همسو را تشویق می کند.  
او درباره تحقق شهر انسان محور هم توضیح داد: ما در سال های اخیر، تغییر نگرش به سمت انسان محوری را، هم در اقدامات نمادین مانند سه شنبه های بدون خودرو داشتیم و هم به لحاظ اجرایی، در توسعه شبکه پیاده روی و دوچرخه سواری در تهران، اصفهان و بسیاری از شهرهای مشاهده شد و موفق هم عمل کرد، درواقع بازخورد خوبی در میان شهروندان داشت.

این عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، گفت: رخدادهای اینچنینی سبب ایجاد زمینه، برای تغییر نگرش در آیین نامه طراحی راه های شهری شد که خود، شهرها را به سمت انسان محور بودن هدایت کرد و این نگرش را گسترش داد. به این ترتیب آیین نامه طراحی راه های شهری ایران، بعد از حدود ۲۵ سال با نگاه انسان محورانه اصلاح و خوشبختانه مصوب و ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش برخلاف اطلاع رسانی و برنامه ریزی قبلی مبنی بر برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران مورخ ۲۵ آذر ماه سال جاری، متاسفانه به علت اعمال محدودیت ها و تعطیلات سراسری در کشور و سایر نقاط جهان مربوط به پاندمی کرونا، تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه به روز سه شنبه 7 بهمن ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت. همچنین این مراسم با توجه به وضعیت زرد تهران و دستورالعمل صادر شده، به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 7932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =