خشت طلایی؛ مبنای زایش ایده های جدید در کلان شهرها

شهر: نتایج و بازخورد مثبت در جشنواره هایی مانند جایزه خشت طلایی تهران می تواند مبنایی مناسب برای زایش ایده های جدید در سطح کلان شهرهای ایران و همچنین الگوبرداری از دیگر کشورها که شرایط مشابهی با ایران دارند، باشد.

سیدمالک حسینی، رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تاثیر جوایز بین المللی مانند خشت طلایی تهران، در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در بخش پژوهشی، اجرایی و مدیریت شهری در تهران و سایر شهرها به خبرنگار شهر گفت: به طور طبیعی اتفاقی که در جشنواره های مشابه و این جشنواره رقم می خورد ، جمع آوری آثار موفق است که هرچند به خاطر وضعیت کرونا امکان گفت وگو کمتر شده، اما بررسی آثار موفق و پروژه هایی که  به صورت تدوین شده و با مقیاس های متفاوت اجرا شدند و بازخوردهای خوبی هم از آن ها گرفته شده، می تواند مبنایی مناسب برای زایش ایده های جدید در سطح کلان شهرهای ایران و همچنین الگوبرداری از دیگر کشورها که شرایط مشابهی با ایران دارند، باشد.

او با تاکید بر اینکه می توانیم الگوهای موفقی برای یکدیگر باشیم، افزود: قطعا این تبادل اطلاعات و تسهیم تجربیات موفق، حتی در شهرهای کوچک تر یا کلان شهرهایی در مقیاس جمعیتی پایین تر از تهران، می تواند موجب اتفاقات مثبت جدیدی شود.

 جایزه خشت طلایی تهران با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، توسعه دامنه ارتباطات و تعاملات بین‌المللی و بهبود توانمندی‌ها در زمینه گسترش زیرساخت‌های شهری و نیز معرفی و بهره‌برداری مطلوب از تجارب برتر شهرهای ایران و دیگر شهرهای جهان، برگزار می‌شود و انتظار می‌رود منجر به تبادل مؤثر اطلاعات و دانش فنی و مشارکت در اجرای پروژه‌های مهم شهری شود.

این جایزه  از سال ۱۳۹۳ شمسی ( ۲۰۱۴ میلادی) به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، هم زمان با بزرگداشت روز جهانی شهرها (۹ آبان / ۳۱ اکتبر) در کلان شهر تهران و در راستای هم افزایی مشارکت شهرها، جهت دستیابی به توسعه شهری و ترویج تجارب موفق جهانی پایه گذاری شده است.

بر اساس این گزارش برخلاف اطلاع رسانی و برنامه ریزی قبلی مبنی بر برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران مورخ ۲۵ آذر ماه سال جاری، متاسفانه به علت اعمال محدودیت ها و تعطیلات سراسری در کشور و سایر نقاط جهان مربوط به پاندمی کرونا، تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه به روز سه شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت. همچنین این مراسم با توجه به وضعیت زرد تهران و دستورالعمل صادر شده، به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 7939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =