گشایش ۱۰ ایستگاه مترو در بهمن و اسفند ۹۹

شهر: با تزریق منابع دولتی و منابع نقد و غیرنقد شهرداری تهران؛ ۵ ایستگاه در بهمن ماه و ۵ ایستگاه دیگر در اسفند به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از ورودی شرقی ایستگاه مترو کمیل در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به روز ملی هوای پاک، بیان کرد: امید است که اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک تأثیر مثبتی در ایجاد هوای پاک داشته باشد. همچنین ۱۸ دستگاه اجرایی که در قانون هوای پاک تعهد دارند، باید به وظایف خود عمل کنند تا آلودگی هوا در  تهران کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه ورودی شرقی، دومین ورودی از ایستگاه مترو کمیل است که امروز افتتاح شد، افزود: دو سال زمان برد تا ورودی شرقی ایستگاه کمیل در محدوده منطقه ۱۱ به بهره برداری برسد. ایستگاه کمیل، ایستگاه مشترکی میان مناطق ۱۰ و ۱۱ است که ورودی غربی در منطقه ۱۰ و ورودی شرقی در منطقه ۱۱ قرار دارد.

به گفته هاشمی؛ کارکرد این ورودی مشابه کارکرد یک ایستگاه کامل است. تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت ورودی شرقی هزینه شده است. هشت رشته پله برقی و دو دستگاه آسانسور به همراه خطوط بساوایی و ... برای رعایت استاندارد مناسب سازی ضوابط معلولان نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ورودی دوم بسیاری از ایستگاه‌های مترو تکمیل نشده و باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد، گفت: بسیاری از ایستگاه‌ها به علت ضروریت در استفاده شهروندان در گذشته افتتاح شده اما مناسب سازی نشده است. تکمیل ورودی‌های دوم و مناسب سازی ایستگاه باید در دستور کار قرار گیرد و هرچه زودتر به سرانجام برسد.

او با اشاره به اینکه افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان امسال همچنان جزو تعهدات شهرداری است، بیان کرد: با تزریق منابع دولتی و منابع نقد و غیرنقد شهرداری تهران؛ پنج ایستگاه در بهمن ماه و پنج ایستگاه دیگر در اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید. باید توجه داشت که بیشتر تجهیزات مترو خارجی است و شاید به موقع تحویل شرکت مترو نشود و افتتاح  یک الی دو ایستگاه به سال ۱۴۰۰ منتقل شود. اما در هر صورت تلاش می‌شود که تا پایان سال به تعهدات خود عمل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان، درباره کاهش بودجه حوزه حمل و نقل، گفت: شهردار تهران در آخرین جلسه شورای معاونین قول دادند که اعتبارات حمل ونقل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری را  قبل از ارسال به شورا، اصلاح کنند. در این راستا جلساتی با حوزه معاونت برنامه ریزی انجام شده تا این ارقام اصلاح شود. از محل اعتبارات غیر نقد و اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت دست شهرداری بسته نیست.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 7952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =