به گزارش شهر، نشست ارزیابی و نظارت ستادی مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران از عملکرد مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، با حضور مدیران و نمایندگان این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، هادی زند مدیر ارتباطات و امور بینالملل این شرکت، گزارشی از اقدامات، برنامهها و فعالیتهای ادارات مختلف این مجموعه ارائه کرد.
در ادامه، محمدحامد احسانبخش معاون روابطعمومی مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، با اشاره به رویکردهای مختلف در حوزه روابطعمومی سازمانها گفت: امروز روابطعمومیها متناسب با سطح بلوغ سازمانی و نقشآفرینی خود، کارکردهای متفاوتی دارند. برخی بیشتر بر اطلاعرسانی و ارتباطات رسانهای متمرکز هستند، برخی نقش مشورتی و همراهی با مدیریت را ایفا میکنند و برخی دیگر علاوه بر این موارد، در حوزه سیاستگذاری ارتباطی، برنامهریزی راهبردی و مدیریت افکار عمومی نیز نقش مؤثری دارند.
وی افزود: روابطعمومیهای موفق، ضمن توجه به اطلاعرسانی روزانه، تلاش میکنند با رویکردی فعال، در مسیر افزایش سرمایه اجتماعی، ارتقای ارتباط با مخاطبان و تقویت اعتماد عمومی حرکت کنند.
احسانبخش با تقدیر از عملکرد مدیریت ارتباطات شرکت بهرهبرداری مترو تهران تصریح کرد: در مجموعه مترو، شاهد رویکردی حرفهای، منسجم و آیندهنگر هستیم و اقدامات این حوزه، فراتر از فعالیتهای روزمره، دارای نگاه برنامهمحور و راهبردی است.
معاون روابطعمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات ماندگار و زیرساختی در حوزه ارتباطات خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیتهای روابطعمومی ممکن است معطوف به اقدامات کوتاهمدت و اطلاعرسانیهای مقطعی باشد، اما آنچه میتواند آثار ماندگارتر و مؤثرتری ایجاد کند، توجه به زیرساختهای ارتباطی، افکارسنجی، مخاطبشناسی، تولید محتوای هدفمند و روایتگری مؤثر از خدمات سازمان است.
وی اقداماتی نظیر افکارسنجی، طراحی و تولید محتوا برای بیش از ۷ هزار نیروی انسانی و حدود ۲ میلیون مسافر، سرعت مناسب در اطلاعرسانی و مدیریت ارتباطات در شرایط مختلف را از جمله نقاط قوت این مجموعه دانست.
احسانبخش همچنین توسعه روایتهای انسانی از تلاش کارکنان مترو، توجه بیشتر به ظرفیتهای محیطی و تقویت روایت فعالیتهای پشتصحنه را از جمله زمینههای قابل توسعه در این حوزه عنوان کرد.
در پایان این نشست، هادی زند مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: نگاه حمایتی و تخصصی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، انگیزه مضاعفی برای ادامه مسیر ارتقا و بهبود فعالیتهای ارتباطی در مجموعه مترو ایجاد میکند.
انتهای پیام/
نظر شما