به گزارش شهر به نقل از روابطعمومی ادارهکل محیط زیست و توسعهپایدار شهرداری تهران، این کارگاه در راستای ارتقاء کیفیت عملکرد ادارات محیط زیست مناطق ۲۲گانه و ایجاد وحدترویه در فرآیندهای ارزیابی، ویژه کارشناسان آموزش مناطق برگزار شد.
مدیرکل محیط زیست و توسعهپایدار شهرداری تهران در این نشست، ضمن تدریس مسائل و سرفصلهای آموزش محیطزیستی و با تأکید بر اهمیت نقش آموزش در تحقق اهداف زیستمحیطی، افزود: کارشناسان آموزش، بازوی فرهنگی و ترویجی مدیریت شهری در حوزه محیط زیست به شمار میروند و توانمندسازی آنان نقش مستقیمی در ارتقاء سطح آگاهی عمومی و بهبود شاخصهای زیستمحیطی شهر دارد.
باغخانیپور هدف اصلی این کارگاه را تبیین دقیق شاخصهای ارزیابی عملکرد ادارات محیط زیست مناطق عنوان کرد و گفت: در این نشست، شاخصهای کمی و کیفی ارزیابی عملکرد بهصورت شفاف تشریح میشود تا مبنای مشترکی برای سنجش اقدامات مناطق ایجاد گردد و مسیر بهبود مستمر هموار شود.
وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی میان مناطق، انتقال تجربیات موفق، بررسی چالشهای اجرایی و ارائه راهکارهای عملیاتی از دیگر محورهای این کارگاه آموزشی است.
مدیرکل ادارهکل محیط زیست و توسعهپایدار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این کارگاه و استمرار برنامههای آموزشی هدفمند، شاهد ارتقاء سطح عملکرد مناطق ۲۲گانه و تحقق هرچه بهتر اهداف توسعهپایدار در سطح شهر باشیم.
در ادامه این نشست، معاون راهبری و هماهنگی ادارهکل، به نقش «خانههای محیط زیست» در گسترش آموزشهای عمومی اشاره کرد و گفت: خانههای محیط زیست بهعنوان پایگاههای محلی آموزش و مشارکت مردمی، ظرفیت بسیار ارزشمندی برای انتقال مفاهیم و آموزههای زیستمحیطی به شهروندان دارند.
جدی افزود: در این کارگاه، بر شیوههای نوین آموزش در خانههای محیط زیست، طراحی برنامههای آموزشی محلهمحور و استفاده از ظرفیت گروههای مردمی، مدارس و تشکلهای محلی تأکید خواهد شد تا آموزشهای تخصصی حوزه محیط زیست به زبان ساده و کاربردی در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: هدف ما این است که با فعالتر شدن خانههای محیط زیست در سطح محلات، آموزشهای زیستمحیطی از سطح ادارات فراتر رفته و به یک جریان اجتماعی در میان شهروندان تبدیل شود و زمینهٔ ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح شهر فراهم شود.
گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، به منظور قدردانی از تلاشها و اقدامات صورت گرفته، از کارشناسان آموزش مناطق ۴، ۷، ۹، ۱۵ و ۲۰ بعنوان برترین و فعالترین کارشناسان آموزش محیطزیست در مناطق ۲۲گانه شهر تهران با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.









انتهای پیام/
نظر شما