اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» در ۸ محور اصلی جنوبشرق تهران

طرح «شنبه های بدون ‌پسماند» با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هشت محور اصلی منطقه ۱۵ در حال اجراست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک پسماند از مبدا و در راستای اجرای طرح کاپ در ۸ محور و غرف بازیافت از مرداد آغاز به کار کرده است و با استقبال خوب شهروندان تداوم دارد.

او با اشاره به اینکه در این طرح خودروهای ملودی ساعت ۹ صبح هر شنبه نسبت به برداشت پسماند های خشک تفکیک و کم حجم شده شهروندان از درب منازل طبق برنامه اعلام شده اقدام می کند، افزود: محله مطهری، مظاهری، بلوار ابوذر، شهرک تامین اجتماعی، شهرک مشیریه، افسریه شمالی، والفجر و خیابان چگینی محورهای اجرای طرحند.

جعفری با اشاره به اینکه به طور میانگین هر هفته هزار کیلوگرم پسماند خشک از درب منازل شهروندان جمع آوری می شود افزود: همچنین در این طرح تاکنون ۵ هزار و ۳۰ خانوار از آموزش طرح کاپ بهره مند شده اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه به اجرای طرح  «شنبه های بدون ‌پسماند» در غرف بازیافت اشاره کرد و گفت: از این هفته شهروندان در روز های شنبه با مراجعه به غرف بازیافت و تحویل پسماند خشک و ثبت نام مشخصات در نرم افزار و دریافت کد در این طرح شرکت خواهند کرد که در پایان به قید قرعه به شهروندان شرکت کننده در طرح جوایزی اهدا می شود.

جعفری گفت:  برگزاری جلسه با کارشناسان نواحی، اجرای دوره آموزشی با اعزام کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی به نواحی جهت آموزش شهروندان همراه با توزیع کیسه و بسته های آموزشی در محور های تعیین شده، اطلاع رسانی محیطی از طریق نصب بنر در محل، آموزش رانندکان خودرو ملودی و ضدعفونی و گندزدایی خودروهای ملودی از جمله اقدامات پیش از انجام طرح بود.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 8217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =