به گزارش شهر، معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران به همراه مدیر اداره معبر، با حضور در محدوده ستاد تجریش، عملکرد نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران و معبربانان مستقر در این طرح را از نزدیک مورد پایش و ارزیابی قرار دادند.
این بازدید میدانی که با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات و انضباطبخشی به فضاهای عمومی صورت گرفت، بر بررسی دقیقِ وضعیت تردد و نحوه عملکرد نیروهای مستقر در طرح متمرکز بود.
در حاشیه این بازدید، احمد معظمی گودرزی، معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران، ضمن تقدیر از تلاشهای نیروهای اجرایی، با تأکید بر لزوم همافزایی برای انضباطبخشی به پایتخت اظهار داشت: نگاه ما در شرکت شهربان، صرفاً نگاهی سلبی نیست؛ بلکه رویکردی مبتنی بر ساماندهی و صیانت از حقوق عامه است. معابر پایتخت متعلق به تمامی شهروندان است و هیچکس نباید با سد معبر، تردد شهروندان را با اختلال مواجه کند.
وی افزود: ما معتقدیم برای مدیریت پدیده دستفروشی، نیازمند یک کار تیمی منسجم بینبخشی هستیم. در کنار اقدامات اجرایی، تحقق این هدف بدون همراهی و همکاری شهروندان نیز ممکن نخواهد بود و از مردم عزیز انتظار داریم با رعایت قوانین و پرهیز از سد معبر، مدیریت بهتر فضاهای شهری را یاری کنند.
معظمی گودرزی مطرح کرد: اولویت ما، تداوم انضباط شهری در کنار کرامت انسانی است؛ از اینرو با شناسایی ظرفیتهای محلی و ایجاد بسترهای مناسب برای بساطگستران واقعی، دغدغههای معیشتی این قشر نیز باید به شیوهای اصولی مدیریت شود.
در ادامه این بازدید، موضوع کلیدی «ساماندهی دستفروشان و بساطگستران» در سطح منطقه ۱ مورد بحث و تبادلنظر قرار گرفت. بر همین اساس، با توجه به ضرورت مدیریت هوشمندانه و ارائه راهکارهای جایگزین، مقرر شد پیگیریهای لازم جهت هماهنگیِ حداکثری و اتخاذ تدابیر اجرایی، در تعامل مستقیم با معاونت خدمات شهری و محیطزیست منطقه ۱ تهران صورت پذیرد.
شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران همواره تلاش دارد با رعایت حقوق شهروندی، بستری امن و منظم برای تردد شهروندان در معابر پایتخت فراهم آورد.
انتهای پیام/
نظر شما